صفحه اصلی / استان ها / معرفی پنج روستای تایباد به عنوان پایلوت طرح «روستای پاک»
معرفی پنج روستای تایباد به عنوان پایلوت طرح «روستای پاک»

معرفی پنج روستای تایباد به عنوان پایلوت طرح «روستای پاک»

کسب و کار نیوز:مسوول دفتر امور بانوان فرمانداری تایباد گفت: طرح «روستای پاک» در ۱۰۰روستای خراسان رضوی آغاز شده است که پنج روستا از شهرستان تایباد به عنوان پایلوت معرفی شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی، بهناز سیدالحسینی افزود: دو روستای جوزقان از بخش میان ولایت و فرمان آباد از بخش مرکزی شهرستان تایباد هم سال گذشته با کسب استانداردهای لازم در فهرست روستاهای پاک استان وارد شده اند.

وی در خصوص این استانداردها اظهار کرد: روستای پاک روستایی است که عاری از بی سوادی، بیکاری، طلاق و اعتیاد باشد، همه خانواده های روستا تحت پوشش بیمه روستایی باشند، باسوادان روستا حداقل سالانه یک کتاب را مطالعه کنند و یک سازمان مردم نهاد در روستا وجود داشته باشد.

مسوول دفتر امور بانوان تایباد افزود: رسیدن به اهداف این طرح جز با همکاری دستگاههای مسوول امکان پذیر نیست؛ لذا دهیاری ها باید جلسات بررسی شاخص ها در روستای خود را به طور مرتب برگزار و گزارش آن را به بخشداری ها اعلام کنند.

وی در خصوص مشارکت دفتر امور بانوان در این طرح گفت: توجه ویژه به زنان روستایی که از اهداف سند چشم انداز کشور است و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها با توانمندسازی بانوان روستایی، دو عاملی است که باعث شده دفتر امور بانوان وارد این طرح شود.

همچنین مطالعه کنید:

تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضا صلابت، معاون فروش و خدمات مشترکین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.