صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / آرتا جوجه سبلان : یکی از تولیدکنندگان مرغ در خاورمیانه
آرتا جوجه سبلان : یکی از تولیدکنندگان مرغ در خاورمیانه
SONY DSC

تولید 63 میلیون قطعه جوجه یک روزه در استان اردبیل

آرتا جوجه سبلان : یکی از تولیدکنندگان مرغ در خاورمیانه

کسب و کار نیوز:صنعت طیور در استان اردبیل در سالهای گذشته توسعه زیادی داشته , بطوری که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استانها و حتی خارج از کشور نیزصادرات می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اردبیل نوری مدیر عامل شرکت آرتاجوجه سبلان اردبیل گفت: این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مرغ کشور جزو ۱۰ تولید کننده بزرگ خاورمیانه می باشد و در سه زمینه جوجه یک روزه ،تخم مرغ نطفه دار و مرغ منجمد صادرات دارد .

وی افزود: در سال ۷۰  با سه نفر کارگر شروع به کار کردیم و در حال حاضر ۸۵۰ کارگر در بخشهای مختلف این مرغداری مشغول بکار هستند.

معترض رئیس بهداشت دامپزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به نظارت وبازرسی مستمر  و خونگیری هر  ۴۵روز از مرغ ها افزود: در صورت عدم صیانت از این سرمایه عظیم تامین جوجه یکروزه کشور با چالش مهم مواجه خواهد شد.

اژدری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز بیان کرد: در حال حاضر ۴۸۳ مرغداری گوشتی ، تخم گذار ومادر گوشتی با ظرفیت ۹میلیون ۶۵۰ هزار قطعه در استان  وجود دارد که از این تعداد ۴۴ مورد مربوط به مزارع مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۲میلیون قطعه می باشد.

وی افزود: استان اردبیل در صنعت تولید مرغ مادر گوشتی پنجمین استان و ۷ونیم درصد ظرفیت کشور را دارد و  در ۷ ماهه سال جاری  ۶۳میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید کرده است.

با دارا بودن یک میلیون قطعه مرغ مادر گوشتی در حال حاضر ۱۰درصد جوجه یک روزه گوشتی کشور را اردبیل تامین و بخشی از آن را به کشورهای همسایه صادر می کند .

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.