صفحه اصلی / اقتصادی / بیمه / کارگران زلزله‌زده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار:

کارگران زلزله‌زده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

کسب و کار نیوز - مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار، از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده ناشی از زلرله خبر داد و گفت: درخواست کارگران در سریع‌ترین زمان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری پذیرش می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، کریم یاوری ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی گفت: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه مکلف شده‌اند به صورت شبانه روز نسبت به ارائه خدمات مرتبط به حادثه دیدگان از زلزله در میانه و سراب اقدام کنند.

وی ادامه داد: تمام کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

یاوری افزود: مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله از کار بیکار می‌شوند با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تاکید کرد: کارگران حادثه دیده از زلزله در آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف ماده ۶ قانون، از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

وی اعلام کرد: تمام کارکنان در تمامی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی به ویژه در میانه و سراب به سرعت و با دقت و خارج از روال عادی اداری درخواست کارگران را در سریعترین زمان ممکن پذیرش و اقدام لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران به عمل می‌آورند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.