صفحه اصلی / استان ها / طرحی برای بازگشت رونق به روستاهای خراسان جنوبی
طرحی برای بازگشت رونق به روستاهای خراسان جنوبی

طرحی برای بازگشت رونق به روستاهای خراسان جنوبی

کسب و کار نیوز:‌رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در طرح واکسیناسیون طیور بومی بیش از ۲۶۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاها به صورت رایگان با واکسن خوراکی واکسینه خواهند شد و هدف آن بازگشت رونق به روستاها است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهدی هنری، امروز ۱۶ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح واکسیناسیون طیور اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در راستای حمایت از طرح اشتغال معیشتی توزیع جوجه بومی اصلاح نژاد شده در سطح روستاهای استان را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در راستای پشتیبانی، رصد و پایش طرح نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل دامپزشکی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی با هدف کاهش وقوع بیماری نیوکاسل در استان و محدود کردن ویروس در گردش بین طیور بومی و صنعتی اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از ۱۴ آبان‌ماه با همکاری گروه‌های جهادی آغاز و تا پایان هفته بسیج با همکاری شبکه دامپزشکی واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد از طیور بومی روستاها به اتمام خواهد رسید.

هنری تصریح کرد: در طرح مذکور بیش از ۲۶۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاها به صورت رایگان با واکسن خوراکی واکسینه خواهند شده و همچنین آموزش میدانی در روستاها نیز با همکاری دامپزشکی و اداره ترویج جهاد کشاورزی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای طرح اشتغال معیشتی جوجه بومی، با گذشت ۱۰ ماه از شروع طرح بیش از ۱۵۰ هزار قطعه جوجه بومی در بین روستاییان توزیع شده و خانوارهای بسیاری در زمینه تولید تخم مرغ به خودکفایی رسیده‌اند.

حمایت از یک اختراع بومی

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح به دنبال بازگشت روستاها به دوران قبل که به صورت مولد بوده‌اند و بیشتر نیازهای خانوارها در روستاها تأمین می‌شد، است.

هنری یادآور شد: برای تکمیل زنجیره توزیع دستگاه جوجه‌کش۲۰۰ تایی که توسط یکی از هم استانی‌ها اختراع شده بود در برخی از روستا توزیع شد، همچنین رایزنی برای اخذ مجوز بسته‌بندی تخم‌مرغ محلی انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.