صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / یک فوریت الزام شهرداری به ارائه لایحه «طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی»
یک فوریت الزام شهرداری به ارائه لایحه «طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی»

در شورای شهر تهران تصویب شد

یک فوریت الزام شهرداری به ارائه لایحه «طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی»

کسب و کار نیوز - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 17 رای موافق به یک فوریت الزام شهرداری به ارائه لایحه «طراحی توده ساختمان های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی» را تصویب کردند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی اعطا در یکصد و هفتاد وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در باره این لایحه و لزوم تصویب یک فوریت آن، گفت: این موضوع مربوط به بندی در طرح جامع شهر تهران و بندهای متناظر در طرح تفصیلی شهر تهران می‌شود تا در احداث ساختمان‌ در قطعه‌های مسکونی، امکان ایجاد تنوع در طراحی و معماری وجود داشته باشد، در حقیقت باید در مساحت ۷۰ درصد سطح زمین (سطح اشغال) ۶۰ درصد ساخت و ساز انجام شود ولی با استفاده از ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شده تنوع در معماری وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید دستور العمل این موضوع را تدوین کند ولی در مورد بحث فوریت نیز باید عنوان کرد که در حال حاضر که طرح بازنگری طرح تفصیلی مطرح است این موضوع می‌تواند با آن همزمانی داشته باشد و احتمالا  نتایجش در طرح تفضیلی اعمال شود لذا از اعضای شورا می‌خواهم که به یک فوریت این طرح رای بدهند.

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی نیز در سخنانی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: در این طرح بحث خط آسمان و هماهنگی کوچه‌ها به عنوان حقوق شهروندی باید رعایت شود لذا با اصل این طرح مخالفت هستم و اصلا دلیلی برای فوریت آن وجود ندارد.

محمد سالاری به عنوان موافق یک فوریت این طرح در پاسخ به میرلوحی گفت: نکات عنوان شده در خصوص خط آسمان به این طرح مربوط نمی‌شود،  چرا که در این طرح تعداد طبقات براساس طرح تفضیلی در نظر گرفته شده و بحث این است که الان در شهر تهران بدون توجه به  کیفیت معماری به صورت پاکت‌های قوطی کبریتی و بدون رعایت مولفه‌های معماری ساختمان‌ها را می‌سازند.

وی افزود: زمانی همه ۶۰ درصد سطح اشغال ساخت  و ساز در آن انجام می‌شد. در طرح تفصیلی ۷۰ درصد سطح اشغال در نظر گرفته شد تا در  ۶۰ درصد آن ساخت و ساز انجام شده و ۱۰ درصد مابقی برای توجه به مولفه‌های معماری در نظر گرفته شود. لذا مطالبه جامعه به ویژه جامعه حرفه‌ای از ما این است که به بحث طراحی و معماری کیفیت دهیم و این موضوع قطعا در مسیر توجه به حقوق شهروندی است.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رای موافق یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.