صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / آقا سید؛ مربی ای که ۲-۴-۴ را دوست دارد
آقا سید؛ مربی ای که ۲-۴-۴ را دوست دارد

آقا سید؛ مربی ای که ۲-۴-۴ را دوست دارد

کسب و کار نیوز: تیم ملی جوانان در آخرین بازی دوستانه خود پیش از حضور در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا استقلالی را شکست داد که در ترکیب از مرتضی تبریزی، علی دشتی، محمد بلبلی، میلاد باقری، حسین پورحمیدی و... بهره می برد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, تیم ملی جوانان که در اردوی مهر و آبان برابر تیم لیگ برتری پارس جنوبی با تمام مهره هایش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافته بود و تیم خوب خوشه طلایی را هم یک بر صفر شکست داده بود درمصاف با استقلال هم با سیستم ۲-۴-۴ ارایه گر بازی تهاجمی بود بطوریکه یک بار دیگر هم توسط آریا برزگر به گل دست یافت که داور این گل را مردود اعلام کرد و صاحب موقعیت های دیگری هم برای گلزنی شد.

سیروس پورموسوی پیش از حضور مارک ویلموتس در تیم ملی سرمربی تیم زیر ۱۹ سال ایران شده بود و از آنجایی که در برهه ای دستیار عبدالله ویسی در استقلال خوزستان بود و با بهره گیری از سیستم ۱-۳-۲-۴ قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد تصور می شد در تیم ملی جوانان هم این سیستم را با بازیکنان تمرین کند اما باور این مربی جوان این است که فوتبال ایران به دلیل بهره گیری از بازیکنان خلاق بهتر است با سیستم ۲-۴-۴ بازی کند و تنها نیازمند این است در این سیستم سازمان یافته دفاع کند. دستاوردهای بهره گیری ازاین سیستم در تیم ملی جوانان تا به اینجای کار مثبت بوده بطوریکه تیم به اعتماد به نفس برتری در برابر تیم های لیگ برتری دست یافته است. این در حالی است که بازیکنان تیم ملی جوانان در حال حاضر زیر ۱۸ سال هستند.

تیم ملی جوانان در دوره قبلی در بازی های مقدماتی جام ملت ها حذف شده بود و اینبار در تهران با تیم های قرقیزستان، نپال و امارات بازی خواهد داشت که این بازی ها به ترتیب در روزهای ۱۵-۱۷ و ۱۹ آبانماه ساعت ۱۸:۱۵ در استادیوم پاس برگزار می شود و سرمربی تیم ملی جوانان امیدوار است همان طور که تماشاگران خارجی به دلیل اهمیت تیم های پایه به تماشای دیدارهای تیم های زیر ۱۶ سال و زیر ۱۸ سال می روند بازی های تیم ملی جوانان هم با حضور پرشور تماشاگران ایرانی برگزار شود.

گفتنی است بعد از تاکید مارک ویلموتس به ارایه بازی تهاجمی از سوی تیم های پایه اصرار سیروس پورموسوی که علاوه بر استقلال خوزستان در فولاد هم تجربه سرمربیگری داشته بر استفاده از این سیستم بیشتر شده است و به درستی بر این باور است موفقیت در فوتبال تهاجمی نهفته است نه فوتبال دفاعی.

اردوی تیم ملی جوانان ۵ آبانماه پایان یافت و اردوی بعدی این تیم از روز ۹ آبانماه در هتل المپیک آغاز می شود و تا پایان بازی های مقدماتی جام ملت ها در تهران ادامه خواهد داشت. جام ملت ها در سال آتی میلادی با حضور ۱۶ تیم برتر مرحله مقدماتی در تاشکند برگزار می شود و در نهایت چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۲۱ را به دست خواهند آورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.