صفحه اصلی / استان ها / تجهیز آب و فاضلاب استان بوشهر به امکانات پدافند غیرعامل
تجهیز آب و فاضلاب استان بوشهر به امکانات پدافند غیرعامل

تجهیز آب و فاضلاب استان بوشهر به امکانات پدافند غیرعامل

کسب و کار نیوز: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به ماشین آلات و امکانات پدافند غیرعامل مجهز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز بوشهر، استاندار بوشهر امروز در بازدید از تجهیز شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به امکانات جدید پدافند غیرعامل بیان کرد: اکنون این شرکت به ماشین‌آلات مورد نیاز برای تامین آب پایدار مجهز شده است.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه این امکانات با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد تومان خریداری شده است افزود: تجهیز شدن این شرکت به ماشین‌آلات و تجهیزات پدافند غیرعامل سبب پایداری آبرسانی در زمان بحرانی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد تومان بودجه این تجهیزات از اعتبارات استانی پرداخت شده و بقیه را نیز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین کرده است.

استاندار بوشهر یکی از مشکلات این استان در عرصه آبرسانی را کمبود امکانات در زمان‌های بحرانی عنوان کرد و گفت: مرکز استان بوشهر برای حل مشکلات آبرسانی در زمان وقوع بحران‌ها از امکانات لازم بی‌بهره بود که با تجهیز شرکت آبفای استان بوشهر به ماشین‌آلات پدافند غیرعامل، دغدغه مسئولان برای آبرسانی در زمان‌های بحرانی برطرف شده است.

وی با اشاره به مجهز شدن شرکت آب و فاضلاب به ژنراتور برق اضطراری تصریح کرد: با تحقق این مهم، در زمان‌های بحرانی قطعی برق، ۱٫۵ مگاوات برق تولید می‌شود تا آبرسانی به شهر بوشهر دچار مخاطره نشود.

گراوند با بیان اینکه روند طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر تسریع یافته است افزود: اکنون طرح‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف در حال اجرا است که با تکمیل این طرح‌ها مشکل تامین آب آشامیدنی استان از منابع آب پایدار برطرف می‌شود.

وی از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به تجهیز این شرکت به وسایل و امکانات جدید مقابله با بحران‌ها و پدافند غیرعامل گفت: سه تانکر آبرسانی هر کدام به ظرفیت شش هزار متر مکعب، آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب، چرثقیل، بیل مکانیکی، سه دستگاه خودرو رسیدگی به اتفاقات و دستگاه‌های رفع مشکلات دفع فاضلاب و دو دستگاه ژنراتور تامین برق اضطراری با تولید ۱٫۵ مگاوات برق با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به امکانات خدمات‌رسانی این شرکت افزوده شد.

عبدالحمید حمزه‌پور همچنین در بازدید استاندار بوشهر از روند اجرای طرح‌های آبرسانی در مسیر خط آبرسانی کوثر با اشاره به اجرای طرح بهسازی بستر و ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شبانکاره افزود: این طرح با هدف تکمیل فرآیند افزایش ظرفیت آب شهر بوشهر اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر آب آشامیدنی شهر بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود که اکنون یک مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب وارد مدار است و برای افزایش این ظرفیت، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی دیگری طراحی و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه این طرح با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان اجرایی شده است بیان کرد: طرح مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در اجرای آن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برای تکمیل این طرح ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که با تکمیل آن ظرفیت ذخیره‌سازی آب در مسیر خط آبرسانی کوثر به دو برابر افزایش می‌یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.