صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / اهل بیت (ع) منشاء وحدت مسلمانان هستند

تولیت آستان قدس رضوی:

اهل بیت (ع) منشاء وحدت مسلمانان هستند

کسب و کار نیوز - تولیت آستان قدس رضوی گفت: ائمه (ع) و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) منشاء وحدت و اتحاد مسلمانان هستند و باید این نعمت را قدر بدانیم.

حجت الاسلام احمد مروی روز شنبه در جمع کاروان‌های زیارتی اهل سنت در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: فرزندان پاک و معصوم پیامبر (ص) همانند نخ تسبیحی هستند که دانه ها را به هم متصل می‌کنند و از پراکندگی و جدا شدن جلوگیری می‌نمایند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه اتحاد مسلمانان برای دشمن قابل تحمل نیست اظهار داشت: دشمنان می‌دانند اگر جامعه بزرگ اسلامی دست به دست هم بدهند هیچ قدرتی نمی‌تواند با آنها مقابله و برابری کند.

وی گفت: دشمنان از اتحاد مسلمانان رنج می‌برند و به اشکال مختلف به دنبال اختلاف افکنی، ایجاد سوء ظن و بدبینی بین مسلمانان هستند که اتحاد شیعه و سنی تودهنی بزرگی بر دهان دشمنان است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اشغال قبله نخست مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی به خاطر عدم اتحاد مسلمانان بود.

وی اظهار داشت: برخی برای پیاده روی اهل سنت و حضور آنان برای زیارت حضرت امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر دنبال روایت می‌گردند اما در برابر کشتار مسلمانان مظلوم یمن، هیچ کلمه و حرفی نمی‌زنند.

وی گفت: این افراد عشق به اولاد پیامبر (ص) را تحمل نمی‌کنند ولی در مقابل کشتار هزاران مسلمان مظلوم سکوت می‌کنند و غیرت دینی آنها تحریک نمی شود در حالی که قرآن کریم کتمان حقیقت را موجب لعن دانسته است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم گفت: اعتدال، میانه روی، مهربانی و محبت از ویژگی‌های دین اسلام است. اسلام همچنین بر وحدت مسلمانان تاکید دارد.

ماموستا فایق رستمی افزود: مسلمانان ید واحده هستند و حضور اهل سنت در حرم حضرت امام رضا (ع) هم نشانگر محبت نسبت به اهل بیت (ع) و معنویت و عرفان است.

در این گردهمایی همچنین از خانواده شهید پیرمحمد قزوینی از تربت جام، همسر و دختر شهید سیف الله اعظمی از خواف و خانواده شهید مدافع حرم عمرملا زهی از سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

همزمان با دهه آخر ماه صفر بیش از ۱۲۰۰ نفر از کاروان‌های زیارتی اهل سنت از سراسر کشور به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.