صفحه اصلی / سرخط خبرها / وزارت صمت تعرفه واردات منیزیت و بوکسیت را کاهش داد
وزارت صمت تعرفه واردات منیزیت و بوکسیت را کاهش داد

معاون وزیر صنعت مطرح کرد

وزارت صمت تعرفه واردات منیزیت و بوکسیت را کاهش داد

کسب و کار نیوز - خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: صنعت نسوز ۱۰۰ درصد خصوصی است که رویداد کم نظیر است و دولت در آن سرمایه گذاری نکرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور، وی افزود: بخش خصوصی ما توانمند است و ۹۵درصد نیاز کشور را تامین می کند.

غریب پور در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در منیزیت در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: تعرفه واردات منیزیت و بوکسیت از سوی وزارتخانه کاهش یافته است. در واقع وزارتخانه با این صنعت همراهی می‌کند.

وى تصریح کرد: در اکتشافات به منیزیت دولومیت و بوکسیت بیش از گذشته توجه خواهیم کرد که سیاست حمایتی دولت از صنعت دیرگداز است.

به گفته غریب پور، اکنون ۷۰ واحد تولیدی داریم با ظرفیت ۷۰۰هزارتن داریم و اکنون حدود ۵۰۰ هزارتن فعال است و امیدواریم بتواند با تمام ظرفیت خود کار کند و واحدهای تولیدی در مدار تولید قرار گیرند.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به بحث آموزش اضافه کرد: در ایمیدرو تمرکز آموزش به بخش خصوصی است و مایل هستیم نیازهای آموزشی این بخش را با کمک دانشگاهها تامین کنیم . در پژوهش هم این موضوع صدق می کند و در ۶ ماهه اول ۱۸ تحقیق نیاز محور در دستور کار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.