صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد

در راستای نهادینه‌سازی فرآیند نوآوری

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد

کسب و کار نیوز - مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی باهدف ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه به دانشجویان و اساتید صاحب ایده و شرکت‌های داخل و خارج دانشگاه در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تسهیل و نظام‌مندسازی فرآیند انتقال فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و همچنین پیاده‌سازی و نهادینه‌سازی فرآیند نوآوری، با بهره‌مندی از اساتید توانمند، دانشجویان خلاق و شرکت‌های فعال و صنعتی تأسیس‌شده است.

این مرکز در راستای سیاست‌های علمی، صنعتی و فناوری کشور و مطابق با برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خدمات فناورانه را به شرکت‌های داخل و خارج دانشگاه و صنایع ارائه می‌کند.

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیل به اهداف میان‌مدت و بلندمدت دانشگاه ازجمله تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال تأسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

ارزش‌گذاری دستاوردهای پژوهشی و فناوری و ارائه مشاوره‌های لازم در این خصوص، خدمات و مشاوره در خصوص ارزیابی و عارضه‌یابی فناوری و تعیین سطح تکنولوژی، ارائه خدمات لازم برای ثبت و حفاظت از دارایی‌های معنوی حاصل از فعالیت‌های تحقیقاتی، خدمات و مشاوره در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجزیه‌وتحلیل نیازهای صنعت و ایجاد زمینه برای رفع نیازمندی‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت‌ها و صنایع در حال فعالیت ازجمله خدمات فناوری است که از طریق شرکت‌های همکار این مرکز ارائه می‌شود.

ایجاد ساختاری برای شناسایی، رصد و توسعه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان، بازاریابی و توسعه بازار برای محصولات شرکت‌ها، مشارکت با سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و ایده‌های دانشگاه ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌ها جهت حفظ منافع آن‌ها نیز از دیگر خدمات فناوری است که از طریق شرکت‌های همکار مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می‌گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.