صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / نکاتی درباره سفر هوایی همراه با کودکان
نکاتی درباره سفر هوایی همراه با کودکان

نکاتی درباره سفر هوایی همراه با کودکان

کسب و کار نیوز - هنگام تصمیم به سفر از ابتدای خرید بلیط هواپیما تا بستن چمدان دغدغه‌هایی برای افرادی که کودک خردسال دارند وجود دارد، و آن این است که چطور سفر با کودکان را مدیریت کنند.

کسب و کار نیوز – هنگام تصمیم به سفر از ابتدای خرید بلیط هواپیما تا بستن چمدان دغدغه‌هایی برای افرادی که کودک خردسال دارند وجود دارد، و آن این است که چطور سفر با کودکان را مدیریت کنند. سفر هوایی همراه با کودکان دردسرهای خاص خودش را دارد. به همین دلیل در تعطیلات، بسیاری از والدین ماندن در خانه و بازی با کودکان را به سفر و پرواز به همراه آن‌ها ترجیح می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم ذهنیت منفی والدین درباره سفر هوایی به همراه کودکان را تغییر دهیم چرا که برای برخورد با کودکان در هر موقعیت اگر نیازها و خواسته‌های آن‌ها را اولویت قرار دهیم و از اصول برقراری ارتباط با آن‌ها استفاده کنیم بدون مشکل‌های همیشگی می‌توانیم سفر کنیم، استراحت کنیم و درعین‌حال کودکمان نیز از لحظات خود لذت ببرد. با توجه به این نکات که آن‌ها را شرح می‌دهیم بلیط هواپیما را تهیه کنید، چمدان را ببندید و با خیال راحت به سفر بروید. پیشنهاد ما برای پدر و مادرها که همیشه زمان کمی برای انجام هر فعالیتی دارند خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. ضمن اینکه هم در وقت صرفه‌جویی می‌کنند و هم اطلاعات بیشتری درباره شرایط و امکانات پروازشان به دست می‌آورند.

 

نکات مربوط به سفرهای هوایی به همراه کودکان

با توجه به نکات زیر می‌توانید پروازی خوب و بدون دردسر را با کودک خود تجربه کنید. این نکات عبارت‌اند از:

زودتر به فرودگاه بروید

ساعت پرواز خود را از روی بلیط هواپیما چک کنید، مهم‌ترین نکته برای سفر هوایی همراه با کودکان، زمان است، فراموش نکنید که همراهی کودکان احتمال به هم خوردن زمان‌بندی‌های شما را افزایش می‌دهد، با یک برنامه‌ریزی دقیق و زودتر رفتن به فرودگاه از بروز مشکلاتی که تمام سفر شما را برهم خواهد زد جلوگیری کنید. معمولاً توصیه می‌شود مسافرانی که قصد پرواز به خارج از کشور را دارند سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند. اگر در این سفر، کودک خردسالی همراه شما است، توصیه می‌کنیم که کمی زودتر به فرودگاه بروید، آن‌قدر زودتر که همه مواردی که ممکن است رخ دهد را پوشش دهید. اگر او نیاز به خوراکی داشت، دلش می‌خواست با بازیگوشی در محوطه فرودگاه زمانی را بگذراند، نیاز به سرویس بهداشتی داشت و یا به خاطر اضطراب سفر حالت تهوع به او دست داد لازم است زمانی برای رفع مشکل صرف کنید.

شاید به نظرتان این کار خسته‌کننده باشد و حوصله شما سر برود اما زودتر رسیدن به فرودگاه سبب می‌شود آرامش بیشتری داشته باشید. همچنین در این شرایط فرصت کافی خواهید داشت و با خیال راحت بارهای خود را تحویل می‌دهید. این امر برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مفید خواهد بود. در خرید بلیط هواپیما به این نکته دقت کنید که آیا شما خانواده پرجمعیتی هستید؟ اگر با تعداد نفرات زیادتر به سفر می‌روید به نکات دیگری نیز توجه کنید از جمله اینکه مدارک شناسایی و دفترچه بیمه تمامی اعضای خانواده را برداشته‌اید؟ برای هر نفر یک بار اسم مدارک را در فهرست خود بنویسید.

نگران زمان باقی‌مانده هم نباشید در فرصت ایجادشده می‌توانید غذا بخورید یا در قسمت‌های دیگر فرودگاه وقت بگذرانید. کودکان از بازی در محوطه فرودگاه استقبال می‌کنند و اگر شما هم کتابی همراه داشته باشید و هم‌زمان با تماشای بازی کودکتان مطالعه کنید زمان به سرعت سپری خواهد شد.

به زمان پرواز توجه کنید

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه برای سفر هوایی با کودکان، زمان پرواز است. بهتر است نخستین ساعات شبانه‌روز را برای پرواز با کودکان انتخاب کنید. پروازهای بامدادی بهترین گزینه هستند. این پروازها معمولاً به‌موقع خواهند پرید و خیلی معطل نخواهید شد. در خرید بلیط هواپیما با توجه به شناختی که از کودک خود دارید به زمان مناسب توجه کنید.

همچنین در پروازهای بامدادی اغلب مسافران کمتری حضور دارند و اکثر آن‌ها از جمله کودکان هم در حال خواب یا استراحت هستند. به همین دلیل پروازهای این ساعت برای سفر همراه با کودکان بهتر خواهند بود.

کودک را به سرویس بهداشتی ببرید

پرواز به همراه کودکان یعنی سفری با مراجعه مکرر به سرویس بهداشتی بنابراین در صورت داشتن زمان کافی بهتر است پیش از پرواز کودک خود را به سرویس بهداشتی ببرید اگر این فرصت پیش نیامد، حتماً پس از سوار شدن به هواپیما این کار را انجام دهید.

پس ‌از اینکه سوار هواپیما شدید سرویس بهداشتی در تمیزترین وضعیت خود قرار دارد از این فرصت استفاده کنید و با خیال راحت برای مدتی طولانی بر سر جای خود بنشینید.

خرید بلیط هواپیما

خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای والدین موهبت بزرگی است زیرا آن‌ها علاوه بر مشغله‌ای که همه افراد در زندگی مدرن امروزی دارند باید وقت زیادی را برای مراقبت از کودکان اختصاص دهند و هر نوع صرفه‌جویی در وقت برای آن‌ها کمک محسوب می‌شود.

همراه خود آدامس داشته باشید

پس از پرواز هواپیما، فشار هوا باعث گرفتگی گوش می‌شود اگر این مشکل ادامه پیدا کند، دردناک و آزاردهنده خواهد شد. بسیاری از کودکان ممکن است دادوفریاد بزنند و این موضوع سایر مسافران را آزار می‌دهد. اگر کودک خردسالی را با خود به سفر هوایی می‌برید در همان هنگام خرید بلیط هواپیما نکاتی را یادداشت کنید تا به یاد داشته باشید که آن‌ها انجام دهید. پس از تصمیم‌گیری درباره سفر هوایی با کودک لیستی درست کنید که در ابتدای آن آبنبات و آدامس نوشته شده باشد، کودکان به اسباب بازی، آب، آّنبات و … در طول سفر نیاز دارند ولی آبنیات مانع از گرفتگی گوش آنها در هواپیما نیز شده و از این نظر کمک کننده بزرگی است.

به همین دلیل لازم است که همراه خود کمی خوراکی داشته باشید مثلاً پیش از بلند شدن هواپیما به کودک خود آدامس بدهید. جویدن آدامس هم می‌تواند از گرفتگی گوش جلوگیری کند.

ممکن است کودک خردسال قادر به جویدن نباشید بهترین راه به‌منظور جلوگیری از گرفتن گوش نوزادان، شیر دادن به آنها است.

ترس را از کودکان دور کنید

بعضی از کودکان از پرواز می‌ترسند در این شرایط بهتر است حواس او را پرت کنید. مثلاً می‌توانید دست کودک خود را بگیرد. این کار حس خوبی را به کودک منتقل می‌کند و باعث ایجاد آرامش در او می‌شود. پیش از سفر کتابی درباره سفر با هواپیما برای او بخوانید، او را با تکنولوژی هواپیما آشنا کنید و دانش ساده‌ای از نحوه کار هواپیما به او انتقال دهید. داشتن دانش و آگاهی یکی از راه‌های غلبه بر ترس است. پیش از خرید بلیط هواپیما توجه کنید که زمان لازم برای آشنا کردن کودک خود با سفر را داشته باشید و زمان لازم برای آماده‌سازی او و آَشنایی با پرواز را در نظر بگیرید.

کودک را سرگرم کنید

ممکن است هنگام پرواز حوصله کودک شما سر برود و کلافه شود به همین دلیل بهتر است کودک خود را سرگرم کنید. اگر کودک شما خردسال است می‌توانید با تهیه چند اسباب‌بازی کاری کنید که کودک از سفر لذت ببرد.

کتاب داستان یا کتاب نقاشی و مداد رنگی هم گزینه مناسبی برای سرگرم کردن کودکان هستند.

اگر تبلت هم داشته باشید که چه‌بهتر! بازی کردن با تبلت یا تماشای فیلم و کارتون هم برای کودکان لذت‌بخش است.

کودک را بخوابانید

لباسی را بر تن کودکان کنید که در آن احساس راحتی می‌کنند سپس پتویی را به دور کودک خردسال خود بکشید و او را در آغوش بگیرید. اگر صفر طولانی در پیش دارید سعی کنید کودک خود را بخوابانید. مطمئن باشید پس از خوابیدن کودک احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

 

لذت بردن در سفر همراه کودکان

صبر و حوصله لازمه سفر با کودکان است، شاید سفر هوایی با کودکان خسته‌کننده باشد و کودک شما در حین پرواز خسته شود به همین دلیل می‌توانید با انجام اقداماتی سفر هوایی خود را به یک خاطره خوب و ماندگار تبدیل کنید. با خرید اینترنتی بلیط هواپیما یک قدم به ساختن خاطره‌ای شیرین که تا ابد همراه شما است نزدیک می‌شوید. اگر کودک از سفر خود لذت ببرد در واقع سفر برای شما نیز لذت‌بخش خواهد بود پس ابتدا به نیازها و علایق او توجه کنید و در عین حال به ایجاد فضایی برای لذت بردن خود از سفر نیز بیاندیشید زیرا این سفر در سن کنونی کودک شما تنها یک‌بار با این ویژگی‌ها اتفاق می‌افتد و کودک شما سال آینده روحیات و تمایلات جدیدی دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.