صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / سیلیکون‌ولی جابه‌جا می‌شود
سیلیکون‌ولی جابه‌جا می‌شود

سرمایه‌گذاران معتقدند این 5 استارت‌آپ در تگزاس داغ‌ترین استارت‌آپ ها خواهند بود

سیلیکون‌ولی جابه‌جا می‌شود

کسب و کار نیوز - اگر از هر سرمایه‌گذاری بپرسید که استارت‌آپ‌های بزرگ بعدی از کجا سربر می‌آورند، آن‌ها هیچ‌وقت به سانفرانسیسکو اشاره نمی‌کنند. درواقع هزینه‌های زندگی و کار در این منطقه باعث شده که سرمایه‌گذاران به مناطق دیگر نظر داشته باشند و دلارهای خود را به آن مناطق ببرند.

در صدر این مناطق، شهر آستین، مرکز تگزاس قرار دارد. بیزنس اینسایدر در گزارشی ۵ استارت‌آپ برتر این منطقه را معرفی کرده است که در سال ۲۰۲۰ تحولات مختلفی ایجاد خواهند کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق تهران، پایتخت ایالات «لون استار» معمولاً به‌عنوان «سیلیکون هیلز» گفته می‌شود. با داشتن یک دانشگاه برتر، مسکن مطلوب در مرکز شهر و صحنه رونق اوقات فراغت در فضای باز، شهر آستین توجه بیشتری را به خود برای راه‌اندازی استارت‌آپ ها جلب کرده است.

آرلو گیلبرت، سرمایه‌گذار و بنیان‌گذار اوزانو به بیزنس اینسایدر گفت: ما همیشه به‌عنوان یک محیط استارت‌آپی درجه دوم شناخته می‌شدیم. اول سان‌فرانسیسکو، بوستون، نیویورک، لس‌آنجلس وجود داشت و بعد آستین به‌عنوان نفر پنجم ایستاده بود. به نظر من این نگاه به آستین، عادلانه نبود.

اما باوجود این غول‌های سیلیکون‌ولی مانند اپل، آمازون، فیس‌بوک و گوگل، غول‌های صنعت فناوری مجبور شده‌اند شروع صحنه پررونق آستین را تصدیق کنند.

آستین با رنسانس سرمایه‌گذاری خود اعلام آمادگی کرده است که در سال ۲۰۲۰ پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه استارت‌آپ‌ها خواهد داشت. بیزنس اینسایدر این سؤال را مطرح کرده است که کدام شرکت‌ها آماده پذیرش اقتصاد داغ استارت‌آپی سیلیکون‌ولی هستند. در این گزارش ۵ استارت‌آپ مهم شهر آستین در سال ۲۰۲۰ عنوان‌شده است.

ScaleFactor: این استارت‌آپ می‌خواهند نرم‌افزار مالی را برای مشاغل کوچک بازسازی کند.

چه می‌کند: این نرم‌افزار یکی از قابلیت‌های خوب برای تبدیل‌شدن به تک‌شاخ اصلی شهر آستین را دارد. این استارت‌آپ با استفاده از یادگیری ماشینی به‌صورت خودکار حسابداری، حقوق و دستمزد و سایر کارهای پیچیده‌تر را انجام می‌دهد.

این استارت‌آپ فین‌تک به دلیل پیشرفت در نرم‌افزار حسابداری مورد تحسین سرمایه‌گذاران محلی و سیلیکون‌ولی واقع‌شده است و بودجه سری C باارزش ۳۶۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

تأسیس: سال ۲۰۱۴ توسط کورت داثمن

بودجه: ۱۰۵٫۸۹ میلیون دلار

Outdoor Voices: اوقات فراغتی ورزشی ایجاد می‌کند.

چه می‌کند: این شرکت پوشاک ورزشی مردانه، زنانه و بچگانه تولید می‌کند. این استارت‌آپ موفق سال ۲۰۱۷ از نیویورک به تگزاس نقل‌مکان کرد. Outdoor Voices فروشگاه‌هایی در شهر‌های مختلف افتتاح کرده است اما بیشترین فعالیتش در تگزاس است.

تأسیس: سال ۲۰۱۳ توسط تایبر هانی.

بودجه: ۶۷٫۱۸ میلیون دلار

The Zebra: این استارت‌آپ می‌خواهد خرید بیمه اتومبیل را تغییر دهد.

چه می‌کند: زبرا مقایسه بیمه‌نامه‌های خودرو را به‌صورت سیاه‌وسفید ارائه می‌کند به همین دلیل هم نام شرکت «زبرا» گذاشته‌شده است. با همکاری با بیش از ۲۰۰ ارائه‌کننده بیمه، زبرا قادر است گزینه‌های دقیق و حساب‌شده‌ای از این صنعت گیج‌کننده ارائه دهد.

این شرکت خودش بیمه ارائه نمی‌کند. جاشوا دزیابیاک، بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید این شرکت استارت‌آپی موقعیت خوبی دارد تا در برابر رکود اقتصادی مقاومت کند.

تأسیس: ۲۰۱۲ توسط جاشوا دزیابیاک، آدام لیونز، کیت ملینک.

بودجه: ۶۱٫۵ میلیون دلار

Anaconda: این استارت‌آپ تجزیه‌وتحلیل منابع آزاد را در دسترس همه قرار می‌دهد.

چه می‌کند: آناکوندا یک ابزار تجزیه‌وتحلیل داده‌های منابع باز برای تیم تجزیه‌وتحلیل است. این سرویس از فناوری یادگیری ماشین و فناوری هوش مصنوعی برای ساده‌سازی تجزیه‌وتحلیل برای افراد استفاده می‌کند.

تأسیس: سال ۲۰۱۱ توسط پتیر وانگ و تراویس اولیفانت

بودجه: ۴۸ میلیون دلار

EverlyWell: این استارت‌آپ می‌خواهد قیمت آزمایشگاه‌ها را شفاف‌سازی کند.

چه می‌کند: این استارت‌آپ، کیت‌های تست برای مواردی مانند حساسیت به مواد غذایی، باروری، هورمون‌ها و مشکلات تیروئید یا متابولیسم را ارائه می‌دهد و همه مطابق با استانداردهای فدرال است. آزمایشات این استارت‌آپ هنوز توسط هیچ بیمه‌ای پوشش داده نشده است.

مراجعه‌کنندگان به EverlyWell نتیجه آزمایش را توسط پزشکان دارای مجوز توسط تلفن‌های همراه خود دریافت می‌کنند و نیازی به رفتن به آزمایشگاه ندارند.

تأسیس: سال ۲۰۱۵ توسط جولیا چک

بودجه: ۴۵٫۱ میلیون دلار

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.