صفحه اصلی / کارآفرینی / تحقیقات و پایان نامه ها / با انواع روش‌های بهینه‌سازی سایت آشنا شوید
با انواع روش‌های بهینه‌سازی سایت آشنا شوید

با انواع روش‌های بهینه‌سازی سایت آشنا شوید

کسب و کار نیوز - سه نوع سئو وجود دارد که برای اجرای موثر استراتژی سئو، به هر سه نوع آنها احتیاج دارید.

الهام ابوالفضلی

کسب و کار نیوز – سه نوع سئو وجود دارد که برای اجرای موثر استراتژی سئو، به هر سه نوع آنها احتیاج دارید. با تقسیم‌بندی اصول سئو به هر یک از دسته‌ها، سازماندهی و اجرای برنامه بهینه‌سازی سایت راحت‌تر خواهد بود:

on-page SEO

technical SEO 

off-page SEO

هر یک از دسته‌های زیر را به تفکیک در زیر شرح می‌دهیم.

 

on-page SEO

این دسته از سئو به محتواهای موجود در وب‌سایت می‌پردازد و شامل استراتژی‌هایی برای بهینه‌سازی هر یک از صفحه‌های یک وب‌سایت است.

سئوی داخلی یا محتوایی شبیه این است که محتوای تولیدی به صورت ساختاریافته و طبق استانداردهای مشخصی نمایش داده شود. استانداردهایی چون تکنیک‌های سئوی محتوایی مانند انتخاب کلمه کلیدی، برنامه سایت و بهبود محتوای ساختارمند است.

سوالی که پیش می‌آید، سئوی محتوایی شامل چه مواردی است؛ در زیر به مهم‌ترین موارد می‌پردازیم.

کلمه کلیدی: درباره پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی مناسب برای رساندن هدف خاصی به کاربران، تحقیق کنید. این کار زیربنای تولید محتوای سایت‌تان است. از کلمات کلیدی مرتبط، محبوب و کم‌رقابت برای سایت خود استفاده کنید.

عنوان صفحه: عنوان صفحه به عنوان تاثیرگذارترین استراتژی سئو مطرح می‌شود. از اینکه عناوین صفحه شما مضمون محتوای شما را منعکس کند و دربردارنده کلمه کلیدی باشد، اطمینان حاصل کنید.

توضیحات متا: به گونه‌ای نوشته شود که کاربر با خواندن آن راغب شود روی وب‌سایتی که در نتایج جستجو دیده می‌شود، کلیک کند.

به عباراتی که به عنوان H1، H2 و H3 در متن نوشته می‌شود، دقت کنید: کاربر با نگاه کوتاه روی آنها تصمیم می‌گیرد خواندن محتوا را ادامه دهد یا خیر. هر محتوا فقط یک تگ H1 دارد.

تصاویر: تصاویر موجود در متن را بهینه کنید.

انکرتکست: از انکرتکست مناسب برای لینک‌سازی استفاده کنید. این کار، اثرگذاری لینک‌سازی‌هایتان را بیشتر می‌کند.

گرافیک و ظاهر محتوا: به محتوا از زاویه گرافیکی توجه کنید. از رنگ‌ها و قالب‌های مناسب استفاده کنید که ذهن کاربر را به خود درگیر و حس خوبی را در او ایجاد کند.

 

Technical SEO

سئوی فنی مربوط به برنامه‌نویسی و موارد فنی و براساس الگوها و گفته‌های گوگل است که به گوگل کمک می‌‌کند ماهیت و محتوای واقعی سایت را دقیق‌تر تشخیص دهد. (در کل به موارد غیرمحتوایی سایت‌تان می‌پردازد.) مهم‌ترین تاکتیک‌های سئوی فنی عبارت است از:

نقشه سایت xml: نوعی نشانه‌گذاری معنایی است که جزئیات خاصی از صفحات، تصاویر و فیلم‌های موجود در وب‌سایت‌تان را به گوگل نمایش می‌دهد.

صفحات ۴۰۴: صفحاتی از سایت که پیدا نمی‌شوند که نتیجه لینک‌های شکسته یا گمشده سایت هستند با ارور ۴۰۴ دیده می‌شوند.

ریداکت‌های ۳۰۱: این مورد به موتورهای جستجو کمک می‌کند در صورت یافت نشدن صفحه خاصی، به‌طور خودکار بازدیدکنندگان سایت را به صفحه جدید هدایت کند.

برنامه‌نویسی کارآمد و فنی: موجب می‌شود سرعت بارگذاری سایت‌تان را زیاد کند. مطالعات نشان داده است سرعت بالا در بارگذاری محتواهای سایت، باعت می‌شود کاربران به دفعات کمتری سایت را ترک کنند.

علاوه بر موارد گفته‌شده، برنامه‌نویسی Canonical است که براساس آن، مشخص کنید وب‌سایت‌تان را با زیردامنه WWW یا بدون آن ارائه می‌دهید. این کار کمک می‌کند موتورهای جستجو وب‌سایت‌تان را در هر دو حالت، تکراری در نظر نگیرند.

آدرس IP: برچسب‌هایی هستند که به صورت اعداد نشان داده می‌شوند که به هر سایت اختصاص یافتند. به گونه‌ای که موتورهای جستجو با در نظر گرفتن آن می‌توانند سایت را تشخیص دهند.

Mobile-friendliness: با درک رفتار کاربران، مبنی بر اینکه از تلفن همراه برای دیدن سایت‌های خود استفاده می‌کنند تا سیستم‌های کامپیوتری؛ باید توجه کرد که هر یک از المان‌های سایت در تلفن همراه چگونه ظاهر می‌شوند و بتوانند با در نظر گرفتن این مورد تجربه کاربری بهتری برای کاربران رقم بزنند.

 

Off-Site SEO

سئوی خارجی مواردی را شامل می‌شود که موجب تقویت و ارتباط سایت‌تان با وب‌سایت‌های دیگر می‌شود و اعتبار سایت را افزایش می‌دهد و به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که چنین سایتی معتبر و قابل اعتماد است. این مورد شامل تاکتیک‌هایی چون بک‌لینک‌ها، انواع لینک‌سازی و روش‌هایی است که از طریق آنها می‌توان سیگنال‌های مورد اعتماد و معتبر بودن را ارسال کرد. برای هر یک از موارد فوق به‌منظور به دست آوردن نتیجه بهتر و کاهش اشتباهات ابزارهای گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آنها سریع‌تر می‌توان به اهداف موردنظر دست یافت.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.