صفحه اصلی / استان ها / برداشت پاییزه برنج در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
برداشت پاییزه برنج در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

برداشت پاییزه برنج در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

کسب و کار نیوز: برنج رتون و کشت دوباره برنج تاکنون در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران برداشت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز مازندران،رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اختصاص ۱۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به پرورش رتون و کشت دوباره برنج، گفت:برداشت برنج تاکنون در ۷۰۰ هکتار از مزارع پرورش رتون و ۳۰۰ هکتار از شالیزار‌های کشت مجدد انجام شده است.
قربان نژاد با بیان اینکه با مساعد شدن هوای استان برداشت پاییزه برنج دوباره از سر گرفته می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشت و معادل ۱۳۰ هزار تن برنج سفید از این اراضی استحصال شود.
او با بیان اینکه برداشت برنج رتون و کشت مجدد تا نیمه دوم آبان در مازندران ادامه دارد، گفت: ارقام محلی بی نام و طارم در این دو روش کشت می‌شود.
رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران افزود:شهرستان‌های بابل، آمل، محمودآباد، بابلسر، فریدونکنار، ساری و جویبار امسال بیشتر میزان پرورش برنج رتون و کشت دوباره برنج را به خود اختصاص داده اند.
قربان نژاد با بیان اینکه ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از شالیزار‌های استان امسال در کشت اول به کشت ارقام مختلف برنج اختصاص یافت، گفت: برنج کاران استان تا کنون یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن شلتوک از اراضی کشاورزی استان برداشت کردند.
او گفت: پیش بینی می‌شود امسال با احتساب کشت پاییزه برنج یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک معادل ۹۰۰ هزار تن برنج سفید در مازندران تولید شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.