صفحه اصلی / استان ها / آغاز برداشت زالزالک
آغاز برداشت زالزالک

آغاز برداشت زالزالک

کسب و کار نیوز :برداشت زالزالک درشهرستان اندیکا آغاز شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خوزستان ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت : در جنگل های این شهرستان گونه های درختی متنوعی از جمله بادام کوهی، گیلاس وحشی ،مهلب، بلوط، زالزالک، ارژن، بن و کلخونگ وجود دارد که این امر سبب شده است این جنگل ها از نظر فرآورده های گیاهی به یکی از غنی ترین جنگل های کشور تبدیل شود.
سید احمد موسوی افزود : یکی از این میوه های پرطرفدار زالزالک یا به اصلاح محلی(سیستن) است که برداشت آن اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان به طول می انجامد.
وی ادامه داد: میوه این درخت در قالب رنگ های قرمز و زرد است که برداشت آن بیشتر توسط ساکنان بومی و برای مصرف داخلی انجام می شود .
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت :درخت زالزالک بیشتر در مناطق ییلاقی و نیمه ییلاقی می روید و از میوه های وحشی موجود در طبیعت کوهستانی اندیکا محسوب می شود که به علت داشتن کلسیم برای تقویت معده و قلب مفید است.
در شهرستان اندیکا حدود ۱۷۰هزار هکتار جنگل با گونه های بسیار ارزشمندی نظیر بلوط، بنه یا پسته وحشی، کلخونگ ، بادام و زالزالک وجود دارد که ۹۰درصد این درختان بلوط و گونه های درختی دیگر حدود ۱۰درصد از این جنگل ها را تشکیل می دهند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.