صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد اصلاح می‌شود
معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد اصلاح می‌شود

معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد اصلاح می‌شود

کسب و کار نیوز - دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تدوین بسته معافیت های مالیاتی در لایحه مالیات برمجموع درآمد،گفت: اگر اطلاعات اقتصادی مناطق آزاد در اختیار سازمان امور مالیاتی باشد جلوی فرار مالیاتی گرفته می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: حمایت از مناطق آزاد به عنوان درگاه‌های توسعه تجارت کشور بسیار مهم است اما با توجه به سوءاستفاده هایی که می شود نتیجه حمایت ها باید کمک به اقتصاد کشور باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در حال حاضر با اظهارات انتقادی مبنی بر موثر نبودن معافیت ها مواجه هستیم، افزود: راهکار، اصلاح مسیر کنونی است؛ این اصلاح هم می تواند شامل حذف معافیت ها و هم قانونمند کردن و تحت نظارت در آوردن معافیت ها باشد؛ کافی است اطلاعات مربوط به فعالیت های اقتصادی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد.

دهقان ادامه داد: در حال حاضر مناطق آزاد اطلاعات اقتصادی خود را کنترل می کنند و سازمان امور مالیاتی در این مورد اختیاری ندارد.

او گفت: اگر این اطلاعات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد قطعا به جلوگیری از فرارهای مالیاتی کمک می کند.

ساماندهی معافیت ها در لایحه مالیات بر مجموع درآمد

دهقان دهنوی با بیان اینکه در منطقه آزاد باید تولید و تجارت در جریان باشد نه سواستفاده از موقعیت منطقه، تصریح کرد: در حال حاضر ساماندهی معافیت های مالیاتی مطرح است؛ پیش نویسی که سازمان امور مالیاتی برای لایحه مالیات بر مجموع درآمد تهیه کرده مساله ساماندهی معافیت ها دیده شده است.

وی تاکید کرد: البته ساماندهی لزوما به معنای حذف نیست بلکه می تواند تغییر نرخ و یا تغییر شکل معافیت را شامل شود.

معاون امور اقتصادی وزیر امور  اقتصادی و دارایی با اشاره به بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، گفت: طرح جامع مالیاتی به دنبال گسترده کردن بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی است؛ اگر تمام اطلاعات اقتصادی کشور بتواند در قالب طرح جامع مالیاتی از یک معبر عبور و تجمیع شود  قطعا شاهد ثمرات خوبی خواهیم بود.

دهقان دهنوی اظهار داشت: گزارش ها نشان از پیشرفت طرح جامع مالیاتی دارد، اما تا زمانی که نتیجه به طور کامل حاصل نشود ثمرات طرح قابل لمس نخواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.