صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم مهرماه ۱۳۹۸
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم مهرماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم مهرماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - نرخ رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه سوم سال 2019، پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی جهان، نرخ تورم در منطقه یورو و آمریکا و مازاد تراز تجاری منطقه یورو در ماه آگوست جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری در این هفته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱٫۳۵ میلیون نفر و ۹۳ درصد

بانک جهانی: سالانه ۱٫۳۵ میلیون نفر از مردم در اقصی نقاط جهان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که ۹۳ درصد از این مرگ‌ومیرها در کشورهای درحال‌توسعه اتفاق می‌افتد.

۶۶ درصد

بانک جهانی: حدود ۶۶ درصد از افراد شاغل در کشورهای درحال‌توسعه از فقر نسبی یا شدید رنج می‌برند.

۷٫۸ تریلیون دلار

بانک جهانی: در پایان سال ۲۰۱۸ مجموع بدهی خارجی کشورهای دارای درآمد کم یا متوسط جهان به بالغ بر ۷٫۸ تریلیون دلار رسید که رقمی بی‌سابقه در تاریخ این کشورها محسوب می‌شود.

۱۴ درصد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): حدود ۱۴ درصد از مواد غذایی تولیدشده در جهان حتی قبل از اینکه به بازارهای خرده‌فروشی برسد، به دلایل مختلف از بین می‌رود.

۳ درصد و ۳٫۴ درصد

صندوق بین‌المللی پول: پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب با نرخ ۳٫۰ و ۳٫۴ درصد رشد کند. پیش‌بینی جدید صندوق بین‌المللی پول از نرخ رشد اقتصادی جهان در سال جاری و سال آینده میلادی، ۰٫۲ درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی تعدیل شده است.

۲٫۹ میلیارد دلار

دفتر ملی آمار انگلیس: شرکت‌ها فعال در حوزه فناوری مالی (فین‌تک) در انگلیس توانستند در شش‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۲٫۹ میلیارد دلار منابع مالی جذب کنند.

از ۵ به ۳۵ درصد

دفتر ملی آمار انگلیس: در سال ۲۰۰۸ تنها ۵ درصد از برق تولیدشده در انگلیس از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شد، اما این نسبت در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۵ درصد رسید.

۳٫۹ درصد

دفتر ملی آمار انگلیس: نرخ بیکاری انگلیس در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۳٫۹ درصد برآورد شده است.

۶ درصد

بلومبرگ: اداره ملی آمار چین نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ (در مقایسه با دوره مشابه سال قبل) را ۶٫۰ درصد اعلام کرد که کمترین نرخ رشد اقتصادی چین از اوایل دهه ۱۹۹۰ تاکنون به شمار می‌رود.

۲۰۰ میلیارد یوان

بلومبرگ: بانک مرکزی چین در واکنش به رشد کمتر از انتظار اقتصاد این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹، بدون اعلام قبلی اقدام به تزریق ۲۰۰ میلیارد یوان (معادل ۲۸ میلیارد دلار) نقدینگی جدید به نظام مالی چین کرد.

از ۲۱ به ۳۵ درصد

بلومبرگ: سناتور «برنی سندرز» از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا این هفته از طرح مالیاتی خود رونمایی کرد که بر اساس آن نرخ مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۱ درصد فعلی به ۳۵ درصد (در صورت ورود سندرز به کاخ سفید) افزایش خواهد یافت.

۱۴٫۷ میلیارد یورو

یورو استات: مازاد تراز تجاری کشورهای منطقه یورو در بخش خدمات طی ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) مجموعاً ۱۴٫۷ میلیارد یورو بوده است.

۰٫۸ درصد

یورو استات: شاخص قیمت مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰٫۸ درصد افزایش یافته است.

۱٫۷ درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا طی دوره ۱۲ماهه منتهی به پایان ماه سپتامبر، ۱٫۷ درصد نسبت به دوره ۱۲ماهه قبلی افزایش نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.