صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / جابه‌جایی ۶۷ دستگاه حفاری خشکی در نیمه نخست امسال
جابه‌جایی ۶۷ دستگاه حفاری خشکی در نیمه نخست امسال

جابه‌جایی ۶۷ دستگاه حفاری خشکی در نیمه نخست امسال

کسب و کار نیوز :سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران از جابه‌جایی ۶۷ دستگاه حفاری در نیمه نخست امسال در مناطق عملیاتی خشکی استان‎های نفت‌خیز کشور خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمید باران‌گر در تشریح عملکرد ترابری سنگین شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مهم‌ترین بخش پشتیبانی عملیات حفاری، گفت: جابه‌جایی ۱۱ دکل در این مدت با استفاده از امکانات لجستیک شرکت و ۵۶ مورد از طریق پیمانکاران بخش خصوصی طرف قرارداد انجام شد.

وی افزود: عملیات جابه‌جایی اعم از سازه دکل، تجهیزات و ماشین‌آلات و متعلقات دستگاه حفاری در مدت یاد شده با کاربست خودروهای سبک و سنگین در قالب ۹ هزار و ۵۷۸ محموله در سطح محورهای اصلی و جاده‌های دسترسی به میدان‌های نفت و گاز براساس ضوابط و استانداردهای ویژه تخصصی انجام شد.

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری اظهار کرد: در عملیات جابه‌جایی هر دستگاه حفاری به‌طور میانگین ۱۲۰ دستگاه تریلر کفی و کمرشکن‌های هفت و ۱۱ محور به کار گرفته می‌شود و در اجرای هر عملیات بخش‌های مختلف از جمله واحد مهندسی حمل‌ونقل برای تعیین مسافت و بررسی مسیر جابه‌جایی دستگاه مشارکت می‌کنند.

باران‌گر به ۴۳ هزار و ۱۳ کیلومتر بررسی مسیر و دریافت یک هزار و ۵۱۹ پروانه گذر اشاره و مدت زمان جابه‌جایی تعداد دستگاه حفاری یادشده را ۵۵۰ روز کاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کل مسافت طی‌شده در عملیات جابه‌جایی در ۶ ماه اخیر ۹ هزار و ۷۹۷ کیلومتر بوده است، ادامه داد: بر اساس ضوابط در عملیات جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری سه گروه فنی همراه با دستگاه در مسیر تردد، نصب تجهیزات دستگاه و پیاده کردن آن پس از ترخیص، نیروهای عملیات ماشین‌آلات ویژه (هیدرولیک) که مشتمل بر جرثقیل‌های ۲۵، ۳۰، ۵۰ و در موارد خاص ۷۰ تن هم می‌شود  و گروه کامل تعمیرات خودروها حضور دارند.

باران‌گر مقاصد مورد نظر در جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری در نیمه نخست امسال را استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و فارس عنوان کرد و گفت: نقل‌وانتقال دستگاه‌های حفاری در زمان‌های مشخص‌شده در عملیاتی شدن به‌موقع دستگاه‌های حفاری و شتاب‌بخشی در اجرای عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز تاثیر مستقیم می‌گذارد.

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد:  همسو با جابه‌جایی دکل‌های حفاری، بخش ترابری آزاد نیز تامین نیازهای دستگاه‌ها از نظر تجهیزات و ملزومات در حین عملیات حفاری را به‌عهده دارد که در این خصوص نیز در مدت مورد اشاره در مجموع ۷ هزار و ۵۲۳ محموله با کاربست کامیون‌ها و تریلرهای شرکتی و پیمانکاری به مناطق عملیاتی انتقال داده شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.