صفحه اصلی / استان ها / توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش استان است
توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش استان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش استان است

کسب و کار نیوز :مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه ی گروه بهبود کیفیت سوادآموزی این استان گفت: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش استان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، منظور گزارش بررسی و تحلیل وضعیت امتحانات سال ۹۷، برگزاری اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس، طرح همکاری با انجمن مشاوره، برگزاری مسابقه کتابخوانی به منظور کیفیت بخشی و توانمند سازی آموزش دهندگان، سومین جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان مرکزی با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان و سایر اعضا تشکیل شد.

در این جلسه شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن ابراز خرسندی از افزایش آمار قبولی و کاهش مردودی و ترک تحصیل سوادآموزان گفت: معاونت سوادآموزی باید با تمرکز بر برنامه های کیفی بخشی و تعمیق فعالیت های انجام شده، در راستای ارتقا کیفیت آموزش در این بخش اقدام نماید.

وی افزود: تلاش برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه نیازمند عزم جدی و واقعی است لذا تصمیم سازی، مدیریت برنامه ها، نظارت شایسته بر عملکرد آموزش دهندگان و توانمندسازی آنان نقش بسزایی در کاهش آمار بی سوادان و کیفیت افزایی برنامه های سواد آموزی دارد.

با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است، گفت: برای جذب و توسعه سواد آموزی باید برنامه ریزی دقیقی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت: توسعه کشور مبتنی بر گسترش آگاهی و دانایی در جامعه است و سواد آموزی و توجه به دانش مسیر رسیدن به توسعه را هموار می کند.

 در ادامه این جلسه، « حسین میرزایی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی» به تشریح وضعیت امتحانات سال ۱۳۹۷پرداخت.

وی در این گزارش از افزایش ۹ درصدی قبولی ها، کاهش ۸ درصدی مردودی ها و کاهش ۹ درصدی ترک تحصیل سوادآموزان خبر داد.

میرزایی اظهار داشت: با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح پشتیبان سوادآموز، برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی، ارائه هر ماه یک الگوی تدریس توسط آموزش دهندگان تواستیم با توانمندسازی آموزش دهندگان در قالب برگزاری بیش از ۱۸۰۰نفر ساعت کارگاه  آموزشی، کیفیت آموزش را ارتقا دهیم که به تبع آن میزان قبولی افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه جلسه تصریح کرد: در سال جدید نیز با اجرای طرح هایی از جمله استفاده از انجمن مشاوره استان برای برگزاری دوره های برقراری ارتباط برای آموزش دهندگان، برگزاری مسابقه ها ی کتابخوانی ویژه ی آموزش دهندگان به دنبال افزایش کیفیت و توانمندسازی آموزش دهندگان هستیم.

گفتنی است در ادامه هر یک از اعضاء نقطه نظرات و توصیه هایی در زمینه کیفیت، تعمیق بخشی، شتاب دهی و پیگیری مصوبات کارگروه بیان نمودند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.