صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ممنوعیت پذیرش دانشجو در قالب دوره های کمک پرستاری
ممنوعیت پذیرش دانشجو در قالب دوره های کمک پرستاری

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت

ممنوعیت پذیرش دانشجو در قالب دوره های کمک پرستاری

کسب و کار نیوز - دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت هرگونه پذیرش دانشجو در قالب دوره های کمک پرستاری ممنوع است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم اظهار کرد: بر اساس آخرین بخشنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تا اطلاع ثانوی برگزاری هر گونه کلاس و پذیرش دانشجو در رشته کمک پرستاری ممنوع است و اگر موسسه یا دانشگاهی اقدام به انجام این دوره‌ها کند کار غیر قانونی و تخلف انجام داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جذب دانشجو در رشته کمک بهیاری کنسل شده است و دانشجویان پرستاری نگران پذیرش این رشته یعنی کمک بهیاری نباشند.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه کمک بهیاری رده‌اش پایین‌تر از کمک پرستاری است تاکید کرد: امروزه کار‌های اولیه بیماران در بیمارستان‌ها به وسیله کمک بهیاران انجام می‌شود که این افراد  دوره‌های ۵ ماهه را قبل آغاز فعالیتشان در مراکز درمانی آموزش می‌بینند.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: امروزه به دلیل آنکه دوره آموزشی ۵ ماهه برای رشته کمک بهیاری مناسب نبوده آموزش این رشته به مدت ۱ سال به متقاضیان داده می‌شود.

وی گفت: دوره ۱ ساله برای متقاضیان کار در رشته کمک پرستاری به این افراد آموزش‌های لازم را در زمینه مراقبت از بیماران داده می‌َشود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.