صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین برگزار شد

به رياست دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و وزيران عضو

سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین برگزار شد

کسب و کار نیوز - سومين جلسه شوراي عالي آمايش سرزمين و نخستين جلسه اين شورا در سال‌جاري به رياست دكتر محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و رييس شوراي مذكور در محل اين سازمان برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و دکتر عیسی کلانتری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور داشتند.
گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، دو گزارش در مورد اهم اقدام‌های انجام شده در مورد مطالعات آمایش سرزمین ۳۱ استان و نیز سند آمایش ملی کشور ارایه شد.
در این جلسه همچنین وزارت راه و شهرسازی، گزارشی از طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران ارایه کرد که به به تصویب شورا رسید.
بر‌پایه این گزارش، در ادامه این جلسه، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو با تأکید بر گنجاندن اطلاعات دقیق همه استان‌ها در مطالعات آمایش استان‌ها اظهار داشت: اساس مطالعات آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی فرابخشی است و نقش اطلاعات پایه در مطالعات آمایش، بسیار تعیین کننده و اساسی است.
در ادامه این جلسه دکتر عیسی کلانتری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست هم با اشاره به طرح توسعه مکران گفت: تمام مردم دنیا از آب دریا استفاده بهینه می‌کنند و برنامه‌ریزی ما در منطقه مکران باید به‌گونه‌ای باشد که مردم را از استفاده از دریا محروم نکنیم و فاصله دو کیلومتری صنایع و سایر امکانات توسعه را باید در توسعه این منطقه لحاظ کنیم.
این گزارش می‌افزاید که در جلسه مذکور، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به طرح توسعه مکران اظهار داشت: در توسعه مکران باید از آب دریا استفاده کنیم و با استفاده بی‌رویه از آب آبادی‌ها، نباید آبادی‌ها را از بین ببریم و استفاده از آب دریا در صنایع اهمیتی اساسی دارد.
در ادامه این جلسه دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز مباحث کلان را در مطالعات آمایش سرزمین بسیار با‌اهمیت دانست و گفت: در جلسات آمایش سرزمین نباید از این امر مهم غفلت کرد.
در ادامه جلسه آیین‌نامه‌های نحوه برگزاری جلسات شورای عالی آمایش سرزمین نیز به تصویب رسید و مقرر شد که برای تصویب نهایی در جلسه هیأت وزیران مطرح شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.