صفحه اصلی / اصناف / برندها / کاهش فروش خودروهای فورد در چین
کاهش فروش خودروهای فورد در چین

کاهش فروش خودروهای فورد در چین

کسب و کار نیوز - فروش خودروهای شرکت فورد موتور در چین در سه ماهه سوم سال میلادی جاری کاهش داشت.انتظار می رود طی سه سال آینده صنعت خودرو در چین شاهد رشد بسیار پایین یا حتی رشد منفی باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، فروش خودروهای شرکت فورد موتور در چین در سه ماهه سوم سال میلادی جاری  کاهش داشت. به این ترتیب، این خودروساز آمریکایی به روند طولانی مدت کاهش فروش در دومین بازار بزرگ خود ادامه می دهد.

فورد طی  بیانیه ای اعلام کرد:« دیربورن، واحد خودروسازی میشیگان ۱۳۱۰۶۰ خودرو در ۳ ماهه سوم سال جاری به چین تحویل داده است.

فروش خودروهای فورد درچین در شه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۵٫۸ درصد و در سه ماهه دوم ۲۱٫۷ درصد کاهش داشت.

در سه ماهه سوم، فروش برند فورد در بازار تولید انبوه ۳۷٫۷ درصد کاهش یافت در حالی که لینکلن، بخش لوکس این خودروسازی شاهد ۲۴٫۱ درصد کاهش بود. طبق محاسبات رویترز، این خودروسازی حدود ۴۲۱ هزار خودرو در ۹ ماه اول سال جاری میلادی تحویل داده است.

فورد از زمان کساد شدن تجارتش در اواخر ۲۰۱۷، سعی داشته فروش خود را احیا کند.  فروش این خودروسازی پس از ۶ درصد کاهش در ۲۰۱۷،  ۳۷ درصد در ۲۰۱۸ سقوط کرد.

این خودروسازی قصد دارد سه مدل جدید طی ۳ سال آینده در چین راه اندازی کند که بیش از یک سوم آنها خودروهای برقی خواهند بود و تصمیم دارد تیم های مدیریت را بومی سازی کند و از کارکنان چینی بیشتری استفاده کند و هدف آن بهبود روابط با شرکایی است که سرمایه‌گذاری مشترک با آنها دارد.

فورد در همین سه ماهه مدل های جدیدی در چین راه اندازی کرده که شامل فاکس، مدل های ورزشی اج و مدل برقی تریتوری می شود.

فورد طی یک سری اقدامات، در ماه اوت رئیس جدیدی برای واحد چانگان فورد انتخاب کرد و گفت این کار همکاری شرکت را با چانگان از طریق تحقیقات، تولید و بازاریابی در سپتامبر افزایش می دهد.

فروش خودروهای جنرال موتورز، رقیب فورد هم در چین در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۱۷٫۵ درصد کاهش یافت و به ۶۸۹۵۳۱ خودرو رسید.

با کاهش فروش فورد و جنرال موتورز در چین، سهم فروش خودروهای آمریکایی در این کشور در ۸ ماه اول سال جاری میلادی تا ۹٫۵ درصد کاهش یافت. این رقم در سال گذشته در همین دوره ۱۰٫۷ درصد بود.

فروش سالانه خودرو در چین در سال گذشته برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ کاهش یافت و انتظار می‌رود در سال جاری هم کاهش داشته باشد. فروش خودرو در چین در ماه اوت ۶٫۹ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته پایین آمد و انتظار می رود طی سه سال آینده صنعت خودرو در چین شاهد رشد بسیار پایین یا حتی رشد منفی باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.