صفحه اصلی / استان ها / تولید ۱۳ هزار متر مربع فرش دستباف در استان مرکزی
تولید ۱۳ هزار متر مربع فرش دستباف در استان مرکزی

تولید ۱۳ هزار متر مربع فرش دستباف در استان مرکزی

کسب و کار نیوز:رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی :بیش از 13 هزار مترمربع فرش دستباف امسال در این استان تولید شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اراک؛ ریاحی گفت: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته‌های سنتی استان مرکزی را در سال جاری را داشتند.

وی افزود: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۲۰ هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.

وی گفت: بیش از ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی امسال به استان مرکزی اختصاص یافته که با پیگیری‌ این سازمان بیش از ۱۸ میلیارد ریال از این تسهیلات به حوزه فرش اختصاص یافته است.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی ۱۰۰ میلیون ریال و برای کارگاه‌های بافندگی فرش نیز ۷۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که تا کنون ۱۷۴ فعال این حوزه به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

ریاحی گفت: امسال با صدور ۴۲۱ کارت بافندگی در استان مرکزی، در مجموع بیش از ۴۴ هزار و ۲۵۰ کارت بافندگی در این استان صادر شده است.

۱۱ هزار بافنده قالی دستبافت در استان مرکزی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.