صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تسهیلات برای مشتریان دانش بنیان ها
تسهیلات برای مشتریان دانش بنیان ها

به خریداران محصولات دانش بنیان وام با نرخ ۹ درصد و بازپرداخت دو ساله تعلق می گیرد

تسهیلات برای مشتریان دانش بنیان ها

کسب و کار- آنچه در شرکت های دانش بنیان اهمیت دارد، فروش محصولات این شرکت ها است. برای همین تسهیلاتی در قالب وام برای متقاضیان اختصاص داده می شود تا بتوانند از محصولات این شرکت ها استفاده کنند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این رابطه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد حمایتی تسهیلات لیزینگی به خریداران محصولات دانش بنیان با نرخ ٩درصد اعطا می کند. دکتر سیاوش ملکی‌فراظهار کرد: هدف و چشم‌انداز صندوق نوآوری و شکوفایی این است که واحدهای صنعتی کشور را به یک شبکه پویا، نوآور و خلاق از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها مجهز کند. غول‌های صنعتی کشور باید با شبکه هوشمند، خلاق و نوآور حمایت شوند. وی ادامه داد: ساماندهی و پویایی این شبکه حول شرکت‌های بزرگ نیازمند اقدامات گوناگونی است که تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از این اقدامات است. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: همچنین تسهیلات لیزینگ و استصناع که (نوعی خدمات صندوق است) نیز وجود دارد که در چنین رویدادهایی بسیار کارآمد خواهد بود. ملکیفر افزود: در این حوزه صندوق نوآوری به شرکت‌هایی که محصولات شرکت‌های دانش بنیان را خریداری کنند تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده محصولات را وام با نرخ ۹ درصد و با دوره‌ بازپرداخت دو ساله اعطا می‌کند؛ این تسهیلات به فروش بیشتر محصولات شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهد کرد.

وی گفت: شرکتهای دانش بنیان که می خواهند محصولات خود را به شرکتهای غیر دانش بنیان بفروشند صندوق می تواند به عنوان یک نهاد حمایتی تسهیلات لیزینگی به مشتری ارایه می کند. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: کافی است مشتری یا همان شرکت غیر دانش بنیان خریدار، ٣٠درصد ازمبلغ قرارداد را به شرکت دانش بنیان بدهد؛ صندوق هفتاد درصد مابقی را به شرکت دانش بنیان ارایه می دهد. وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی این هفتاد درصد را با بهره ٩درصد از مشتری طی دو سال دریافت می کند. ملکیفر با بیان اینکه در همه حوزه ها چنین تسهیلاتی ارایه می شود، افزود: با برگزاری این رویداد در صدد هستیم که در حوزه صنعت خودرو نیز چنین تسهیلات لیزینگی را به شرکت های خریدار در حوزه صنعت خودرو ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سه روز ۱۲۶ نیاز واحدهای صنعتی خودروساز و ۹ دستاورد فناورانه ارایه شد، علاوه بر این ۱۱۰ تفاهم‌نامه و قرارداد در پی برگزاری ۲۷۰ جلسه B۲B میان شرکت‌ها منعقد شد. ملکیفر عنوان کرد: همچنین در این رویداد ۴۰۴ نفر از ۲۲۶ شرکت دانش بنیان، ۳۶۰ نفر از ۲۲۸ غیر دانش بنیان و ۹۰ نفر از سایر نهادها ثبت نام کردند که آمار کلی ثبت نام کنندگان به ۸۵۴ نفر رسید. دکترعلی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: تسهیل گری برای ارتباط شرکتهای دانش بنیان و بخش های صنعتی از وظایف ما است. وی خطاب به شرکتهای دانش بنیان افزود: امیدوارم که مساله مالی، آخرین مشکل شرکت‌های دانش بنیان باشد؛ از همین رو اگر فکر می‌کنید در برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ صنعتی، نیاز به تسهیل‌گری صندوق نوآوری وجود دارد، حتما ما را در جریان قرار دهید، چرا که مهمترین هدف صندوق نوآوری و شکوفایی برقراری ارتباط میان شرکت‌های بزرگ صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان است.

ضرورت لیزینگ کالاهای دانش بنیان با نرخ بهره پایین

رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی

از آنجاییکه اقتصاد کشور باید به سمت اقتصاد فناور و نوآور برود حمایت از کسب و کارهای نوین و شرکت های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است. برای چرخش چرخ فعالیت این کسب و کارها باید حمایت های موثر وجود داشته باشد. در این باره اقدامات مثبتی در حال انجام است و ضرورت دارد این اقدامات تقویت شود. امروز با وجود ظرفیت های بسیاری که در این حوزه وجود دارد هنوز جای کار بسیاری در این بخش دیده می شود. طبق برآورد‌ها باید بیست درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را فعالیت‌های دانش‌بنیان شامل شود، اما هنوز به یک صدم از این شاخص نیز نرسیده‌ایم و از این لحاظ خیلی عقب هستیم.

شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها قرار است تامین کننده اقتصاد کشور باشند و تمرکز بیشتری باید بر روی فعالیت این شرکت ها وجود داشته باشد. در این راه صندوق نوآوری و شکوفایی بنا بر آیین نامه‌ها و قوانین حمایتی، موظف است از منابع مالی خود برای طرح‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به دریافت لیزینگ برای تجاری سازی محصولات خود هستند استفاده کند. در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای اهداف و سیاست‌های خود برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و به گردش درآوردن چرخ مالی در شرکت‌ها و مؤسسات، به لیزینگ کالاهای دانش بنیان با نرخ بهره پایین اقدام نموده که باید این راه ادامه پیدا کند. حمایت از شرکت های دانش بنیان یک روی سکه است و حمایت از مشتریان محصولان دانش بنیان روی دیگر سکه. بنابراین باید بازار داخلی را برای ورود محصولات این کسب و کارها آماده کنیم تا بتوانیم با در دست داشتن بازار داخلی به سمت بازارهای خارجی برویم. بنابراین مهم تر از حمایت از خود شرکت های دانش بنیان حمایت از مشتریان محصولات آنهاست. یعنی ما به جای اینکه شرکت‌های دانش بنیان را به صورت مستقیم حمایت کنیم بازار این شرکت‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.