صفحه اصلی / اسلایدر / خسارت ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا به اقتصاد جهان
خسارت ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا به اقتصاد جهان

خسارت ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا به اقتصاد جهان

کسب و کار نیوز - رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که جنگ تجاری آمریکا با کشورهای دیگر ۷۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، کریستالینا جیورجیوا، رئیس جدید بلغارستانی صندوق بین المللی پول گفت که مسیر اقتصاد جهانی در مقایسه با دو سال قبل تغییر کرده است و بخش زیادی از کاهش رشد اقتصادی جهان مربوط به پیامدهای جنگ تجاری دولت ترامپ با دیگر کشورها است. وی با بیان این‌که قبلا نیز نسبت به پیامدهای منازعات تجاری هشدار داده‌ایم افزود: اکنون شاهد هستیم که این منازعات آثار خود را به جای می‌گذارند.

قراراست این هفته مقامات آمریکایی و چینی در واشنگتن بر سر راهکارهای خروج از بن بست فعلی با یکدیگر دیدار کنند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند دست کم در کوتاه مدت نباید به حصول یک توافق پایدار امیدوار بود. در حال حاضر آمریکا بر واردات کالاهایی به ارزش ۳۶۰ میلیارد دلار از چین تعرفه اضافه وضع کرده است.

اقتصاد دانان نظر واحدی در خصوص تاثیر جنگ تجاری بین امریکا و چین بر روی رشد اقتصادی کشورهای جهان ندارند اما این مساله قطعی یکی از موثرترین عوامل کاهش رشد در مناطقی نظیر شرق اسیا و اروپا بوده است. شرکت‌های چینی با کاهش سفارش واردات آمریکا همکاری خود با شرکت‌های آلمانی را کاهش داده‌اند و سفارشات حمل و نقل از سنگاپور کاهش یافته است.

بانک جهانی در گزارش ماه ژوئن خود پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط معادل ۲.۶ درصد باشد که ضعیف‌ترین رشد سه سال اخیر محسوب می‌شود. رئیس صندوق بین المللی پول ضمن اشاره به پیش بینی‌های اخیر گفت که در صورت بهبود نیافتن وضعیت، رشد اقتصادی جهان در سال آینده از وضعیت فعلی نیز وخیم تر خواهد شد.

جیورجیوا هشدار داد که پایان ندادن به این جنگ تجاری در سال آینده رشد اقتصادی جهان را ۰.۸ درصد کاهش خواهد داد که معادل ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. این زیان معادل کل تولیدات ناخالص داخلی سوئیس در یک سال خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.