صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / میدان‌های مشترک نفت مناطق مرکزی تعیین‌تکلیف شده‌اند
میدان‌های مشترک نفت مناطق مرکزی تعیین‌تکلیف شده‌اند

میدان‌های مشترک نفت مناطق مرکزی تعیین‌تکلیف شده‌اند

کسب و کار نیوز : مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: هیچ میدان مشترکی در محدوده عملیاتی این شرکت نیست که تعیین‌تکلیف نشده باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, رامین حاتمی اظهار کرد: بخش عمده نفت تولیدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مربوط به میدان‌های مشترک مرزی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و بخشی از استان خوزستان است که به‌منظور افزایش تولید از این میدان‌ها، فعالیت‌هایی در حال اجراست.

وی افزود: به‌منظور افزایش تولید میدان‌های مشترک نفتی، سال ۹۶ قرارداد نفتی مربوط به میدان‌های در حال بهره‌برداری (Brown Field) آبان و پایدارغرب در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شد که هم‌اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان اینکه افزایش تولید میدان نفت‌شهر نیازمند فعالیت‌های اجرایی جدید است، گفت: پارسال سه پروژه این شرکت برای اجرا در قالب طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت انتخاب شدند که هر سه پروژه مشتمل بر نفت‌شهر، دانان و سعادت‌آباد به شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی واگذار شده‌اند.

به گفته حاتمی، در قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان مشترک نفت‌شهر که با شرکت ملی حفاری ایران امضا شده، تعمیر چهار حلقه چاه و حفر یک حلقه چاه جدید پیش‌بینی شده است.

حاتمی درباره طرح میدان دانان عنوان کرد: قرارداد این پروژه با شرکت مپنا امضا شده و عملیات اجرایی آن هم آغاز شده است. عملیات اجرایی طرح توسعه میدان سعادت‌آباد هم از سوی شرکت گلوبال پتروتک کیش در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید در دیگر میدان‌های نفتی فعال خبر داد و گفت: برای توسعه میدان دهلران، دو طرح توسعه‌ای مطرح‌شده؛ یکی به روش EPCF  و یکی به روش IPC که با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در حال مذاکره هستیم و در صورت حصول نتیجه فعالیت‌های اجرایی آغاز می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.