صفحه اصلی / اسلایدر / گران فروشی خدمات حمل و نقل اربعین
گران فروشی خدمات حمل و نقل اربعین

«کسب و کار» بررسی می‌کند

گران فروشی خدمات حمل و نقل اربعین

کسب و کار نیوز-همه ساله با نزدیک شدن به روز اربعین و تقاضای زیادی که از سوی مردم برای این سفر زیارتی وجود دارد، نرخ‌های بلیت و به طور کلی قیمت خدمات حمل و نقل افزایش پیدا می‌کند. بر اساس آمارهای اعلام شده نزدیک به 3 میلیون نفر عازم این سفر زیارتی می‌شوند که حجم تقاضای آنها بسیاری از شرکت‌های مسافربری را برای افزایش نرخ و یا گران‌فروشی وسوسه می‌کند. البته باید در این رابطه بر فعالیت دلال‌ها و سودجویان در افزایش و گرانی نرخ خدمات حمل و نقل نیز اشاره کرد که نقش مهمی در این گرانی‌ها دارند. این در حالیست که در رابطه با این سفر زیارتی و با توجه به فعالیت برخی از سودجویان و متخلفان، مسئولان وعده نظارت بر قیمت بلیت و کنترل آن را داده‌اند.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری چند وقت پیش با بیان اینکه قرار نیست بلیت اتوبوس در ایام محرم و اربعین به مقصد پایانه‌های مرزی عراق تغییر کند، گفت: قرار نیست بلیت اتوبوس در ایام محرم و اربعین به مقصد پایانه‌های مرزی عراق تغییر کند. همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در ۲۴ مرداد ماه گفته بود: « قیمت بلیت هواپیما برای اربعین گران نمی‌شود و قیمت بلیت اتوبوس برای مسیر‌های رفت هم تغییری نخواهد کرد، اما برای مسیر‌های برگشت شاید تغییراتی رخ دهد.»
طبق آنچه اعلام شده به جهت کنترل ونظارت برجابجایی مسافر وعدم سوءاستفاده برخی رانندگان نرخ مصوب برای مسافربران اربعین ۹۸ تعیین شده است.
معاون حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفته نرخ مسیر پایانه‌مرزی تا مهران۵۰۰۰تومان، پایانه مرزی مهران تا ایلام۱۴٫۵۰۰ وپایانه مرزی مهران تا اهواز۵۴٫۰۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین نرخ مسیر پایانه مرز مهران تا تهران۱۴۰٫۰۰۰ تومان ، پایانه مرزی مهران تا اندیمشک ۳۸٫۰۰۰ تومان و پایانه مرزی تاکرمانشاه ۴۵٫۰۰۰ تومان تعیین و تمام مسافربران موظف به رعایت این نرخ نامه بوده و تخطی از آن تخلف محسوب و با متخلفان برخورد می‌شود.
اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید. بر اساس برخی از گزارش‌ها کرایه‌ها دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده است و نظارتی بر نرخ‍‌‌گذاری ها نیست. به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل این موضوع ضعف نظارتی بر کنترل و مدیریت این سفر است که باعث بی‌نظمی شده است.

در حال حاضر نرخ بلیت اربعین در فاصله ۲۰ تا ۳۰ مهرماه با نرخ مصوب ۲.۲ میلیون تومانی ارائه می‌شود و اگر مسافران تا قبل از این تاریخ قصد سفر هوایی به عراق را داشته باشند باید با نرخ‌های آزاد بلیت تهیه کنند.

برای مثال بلیت یک طرفه تهران – نجف روز شنبه ۱۳ مهرماه با شرکت هواپیمایی ایران ایر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود اما مسافران می‌توانند با مراجعه به دفاتر رسمی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی بلیت با نرخ مصوب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را در مسیرهای رفت و برگشت در تاریخ ۱۰ روز پایان مهر تهیه کنند.
اکنون فروش بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز و معرفی‌شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.