صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / فرآیند کنسلی بلیط هواپیما در علی بابا چگونه است؟

فرآیند کنسلی بلیط هواپیما در علی بابا چگونه است؟

کسب و کار نیوز - کنسل کردن و استرداد بلیط هواپیما یکی از پیچیده‌ترین کارهایی است که ممکن است برای مسافران پیش آید.

به گزارش کسب و کار نیوز، معمولا کنسل کردن بلیط هواپیما به فاکتورهای بسیاری وابسته است. از این فاکتور می‌توانیم به نوع بلیط، زمان کنسل کردن و قوانین هواپیمایی‌های مختلف اشاره کنیم. تمام این شرایط می‌تواند در مدت زمان استرداد بلیط شما و مبلغ دریافتی شما تاثیر داشته باشد.

 

شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما چیست؟

قبل از این که هرگونه توضیحی برای شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما را توضیح دهیم باید به بررسی انواع کنسلی بپردازیم. به صورت کلی دو نوع کنسلی داریم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • استرداد بلیط هواپیما از سمت مشتری: اگر شما به دلایل شخصی و بدون ارتباط با هواپیمایی تصمیم به کنسل کردن بلیط هواپیمای خود داشته باشید، باید طبق قوانین ایرلاین عمل کنید. در این حالت، بر اساس زمانی که شما می‌خواهید بلیط را استرداد دهید، مبلغ خسارت تعیین شده از مبلغ بلیط کسر شده و مابقی به شما عودت داده خواهد شد. به صورت کلی بیشترین میزان خسارت استرداد بلیط ۳۰ دقیقه مانده به پرواز است که طبق قوانین اکثر هواپیمایی‌ها میزان خسارت ۱۰۰ درصد می‌باشد.

نحوه استرداد بلیط هواپیما به دلایل شخصی: شما برای استرداد بلیط ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

پس از ورود به حساب کاربری، شما باید به بخش سفارشات و استردادها مراجعه کنید.

هنگامی که وارد این بخش شدید، پس از پیدا کردن بلیط مورد نظر خود باید گزینه استرداد را انتخاب کنید.

سپس شما باید گزینه «دلایل شخصی (استرداد بر اساس قوانین شرکت‌های هواپیمایی)» را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید مسافرینی که قصد دارید بلیط آن‌ها را کنسل کنید انتخاب کنید.

در مرحله آخر شما باید نحوه پرداخت مبلغ استرداد شده را از بین دو گزینه شارژ حساب یا واریز به حساب بانکی، انتخاب کنید.

  • استرداد بلیط هواپیما از سمت ایرلاین: این نوع کنسلی پیچیدگی‌های بیشتری را دارد. برای مثال اگر به دلیل شرایط جوی یا مشکلات فنی، هواپیمای شما پرواز نکند یا در فرودگاه مقصد فرود نیاید، شرکت هواپیمایی موظف است تمام مبلغ را به مشتری عودت دهد. گاهی نیز پیش می‌آید که در زمان پرواز تغییری ایجاد شود. اگر این تغییر به شما اطلاع داده نشود، شما می‌توانید کل مبلغ بلیط هواپیما را از ایرلاین دریافت کنید. اگر زمان پرواز شما بیشتر از ۲ ساعت تغییر داشته باشد نیز شما مجازید تا بدون کسر خسارت اقدام به استرداد بلیط خود کنید.

نحوه استرداد بلیط هواپیما در علی بابا به علت کنسلی پرواز از سوی ایرلاین:

اگر بنا به دلایلی که بالاتر به آن اشاره شد (بخش استرداد بلیط از سمت شرکت‌های هواپیمایی) قصد داشتید که بلیط هواپیمای خود را کنسل کنید، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

سپس باید از بخش سفارشات و استردادها، بلیط هواپیمای مورد نظر خود را جستجو و پیدا کنید.

 

سپس شما باید بر روی گزینه استرداد کلیک کنید تا با این صفحه روبرو شوید.

سپس طبق تصویر گزینه «لغو پرواز توسط ایرلاین (انصراف مسافر از پرواز به دلیل شرایط بد جوی)» یا گزینه «تاخیر یا تعجیل پرواز بیش از دو ساعت» را انتخاب کنید و بر روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.

سپس می‌توانید مسافرانی را که قصد دارید بلیط هواپیمای آن‌ها را لغو کنید، انتخاب کنید.

در مرحله نهایی نیز مثل مورد قبلی می‌توانید نحوه پرداخت مبلغ قابل استرداد را از بین دو گزینه «شارژ اعتبار» و « واریز به حساب بانکی» انتخاب فرمائید. توجه داشته باشید که فرآیند بازگشت وجه با توجه به این موضوع که، وجه ابتدا باید توسط شرکت هواپیمایی به حساب علی بابا واریز شود و سپس به دست شما برسد، حداکثر ۷۲ ساعت کاری زمان نیاز دارد.

 

در این بلاگ به فرآیند استرداد بلیط هواپیما پرداختیم. اما باید به نکات دیگری که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم نیز دقت داشته باشید تا دچارکمترین خسارت مالی و زمانی شوید.

  • شرایط استرداد بلیط‌های رفت و برگشت متفاوت است: با توجه به این که قیمت بلیط رفت و برگشت پائین‌تر از بلیط یک طرفه است؛ خسارت استرداد این نوع بلیط‌ها بر اساس بالاترین نرخ موجود در کابین محاسبه خواهد شد. از طرفی در سفرهای بین المللی اگر شما پرواز رفت را انجام ندهید، پرواز برگشت به صورت خودکار کنسل خواهد شد.
  • استرداد بلیط چارتری: خسارت استرداد بلیط‌های چارتری مطابق شرایط چارتر کننده محاسبه می‌شود. اما به صورت کلی، اگر تا قبل از ساعت ۱۲ روز قبل، بلیط چارتری خود را کنسل کنیم می‌توانیم با حداکثر ۹۰ درصد خسارت، مبلغ بلیط را دریافت کنیم.
  • استرداد بلیط هوپیما برای سفرهای خارجی: توجه داشته باشید که برای استرداد بلیط‌های سیستمی در سفرهای بین المللی باید با بخش پشتیبانی علی‌بابا تماس بگیرید. در حال حاضر امکان استرداد بلیط‌های چارتری در سفرهای خارجی وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.