صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۸۰ درصد مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته است
۸۰ درصد مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

۸۰ درصد مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته است

کسب و کار نیوز - رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که ۸۰ درصد مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته‌ است گفت: وقتی که افزایش دمای کره زمین اتفاق می‌افتد در ایران اثرات آن شدیدتر است و تغییرات اقلیم بیشتری را شاهد هستیم.

عیسی کلانتری امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی در جمع دامپزشکان اظهار کرد: تجهیزات و دانش خود را باید ارتقاء دهید وگرنه در آینده با فاجعه روبرو خواهید شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی افزود: تفکر آنچه ما همه چیز را می‌دانیم مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند و پذیرفته نیست که به طور مثال اگر علم و دانش را در کشور نداریم از واردات خود را محروم کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سازمان دامپزشکی باید در محیط زیست باشد؛ امنیت دامی کشور با شماست. بیماری‌هایی که در گوسفندان رایج می‌شود بخش زیادی از حیات وحش را نیز از بین می‌برد.

کلانتری گفت: بیماری‌هایی که به طول مثال گوسفندان را در مقطعی دچار خود کرد بخش‌های زیادی از حیات وحش را نیز از بین برد.

وی افزود: شما علاوه بر اینکه مسئول حوزه دام کشور هستید در حوزه حیوانات وحشی موجود در حیات وحش نیز مسئولیت دارید و باید دانش و علم بروز داشته باشید و خود را در ارتباطات بین‌المللی بروز نگه دارید.

۸۰ درصد مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته‌اند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وقتی که افزایش دمای کره زمین اتفاق می‌افتد در ایران اثرات آن شدیدتر است و تغییرات اقلیم بیشتری را شاهد هستیم به طوریکه امروزه اکثر مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته‌ و ۸۰ درصد آنها سفید شده‌اند. این تغییرات اقلیمی و ژنتیکی، مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها و درمان بیماری‌ها گرفتاری‌های بزرگی است که ممکن است در آینده کشورمان را دچار مشکل کند.

وی گفت: منظور از تحقیقات در حوزه دامپزشکی صرفا ساخت ۴ مورد واکسن نیست و باید خودمان را در این ارتباط ارتقاء دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.