صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / کاهش ۵.۵ درصدی واردات در نیمه نخست ۹۸
کاهش ۵.۵ درصدی واردات در نیمه نخست ۹۸

آمار گمرکات کشور نشان می‌دهد

کاهش ۵.۵ درصدی واردات در نیمه نخست ۹۸

کسب و کار نیوز - آمار گمرکات کشور نشان می‌دهد واردات ۶ ماهه امسال، معادل ۲۱.۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۵.۵ درصد افت داشته است.

آمارهای گمرک از واردات کالا به کشور در ۶ ماه نخست امسال حاکی است که در این مدت بیش از ۱۶٫۵۶ میلیون تن انواع کالا به کشور وارد شده که ارزشی بالغ بر ۲۱٫۲ میلیارد دلار داشته است؛ این حجم از واردات در شرایطی است که در مدت مشابه سال قبل، وزن کالاهای وارداتی به کشور ۱۶٫۵۰ میلیون تن و ارزش این کالاهای وارداتی ۲۲٫۴۵ میلیارد دلار بوده است.

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد واردات در نیمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی افزایش قابل توجهی نداشته ولی از نظر ارزش دلاری، بیش از ۵٫۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، کشورهای چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان، ۵ کشوری بودند که بیشترین واردات ایران از آن‌ها انجام شده و بزرگترین طرف‌های ایران در واردات نیمه نخست امسال بوده‌اند.

به گزارش تسنیم، کشورهای چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان به ترتیب سهمی معادل ، ۲۵ درصد، ۱۷٫۸ درصد، ۱۲٫۳۴ درصد، ۱۰٫۰۲ درصد و ۴٫۷۷ درصد از کل واردات ایران را داشته‌اند که در مجموع ۶۹٫۹۳ درصد از کل واردات ۶ ماه اول ۹۸ را در اختیار خود داشته‌اند.

همچنین سهم همسایگان کشورمان از تامین نیازهای وارداتی ما چیزی در حدود ۴۵ درصد بوده است.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.