صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دانشگاه از آموزش محوری به سمت کارآفرینی و توانمندسازی گام بردارد

استاندار سیستان و بلوچستان:

دانشگاه از آموزش محوری به سمت کارآفرینی و توانمندسازی گام بردارد

کسب و کار نیوز - ‌استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم ایفای نقش محوری دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مادر استان، خواستار مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در طرح های علمی و زیربنایی و توسعه استان شد.

احمدعلی موهبتی در جلسه هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان که به ریاست قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد؛ با اشاره به اینکه تاسیس دبیرستان های دانشگاه در جذب استعدادها و تربیت نیرو برای استان موثر و نقش آفرین بوده است، گفت: برخی تحصیل کردگان آن مدارس در گذشته، امروز از مدیران توانمند و موثر استان هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدارس دانشگاه در ایجاد فضای رقابت سالم بین مدارس و مراکز آموزشی از جمله تیزهوشان و مدارس نمونه و غیر انتفاعی به الگو سازی و گسترش و ایجاد مدارس مشابه توسط سایر دانشگاه ها و نهادها کمک کرده اند، اظهار کرد: رقابت در حوزه آموزشی باعث شکوفایی استعدادها و پرورش جوانان و نیروهای مستعد استان و بالارفتن استانداردها می شود و انتظار داریم دانشگاه به این مسئله محوری و ارتقای استانداردهای آموزشی استان توجه جدی داشته باشد.
موهبتی با یادآوری الگوی کار در دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس در استان، تأکید کرد: با توجه به تفاوت های زبانی و خرده فرهنگ ها، باید سطح علمی و مهارتی دانش‌آموزان را با آموزش‌های ویژه به سمت همگن کردن و زمینه پیشرفت برابر آن را فراهم کنیم.
وی توانمندسازی را جزء اصول محوری در آموزش دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه باید از آموزش محوری صرف، کارآفرینی و توانمندسازی را محور برنامه های خود قرار دهد تا بتواند در برنامه‌های زیربنایی و اساسی استان مانند تهیه سند آمایش استان، نقش آفرینی کند.
استاندار تاکید کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان باید پایه علمی و آموزشی خود را محکم کند و در ارتقای کیفیت از سایر مراکز علمی و آموزشی استان اثربخشی داشته باشد.
احمد علی موهبتی تصریح کرد: بودجه هر بخش دانشگاه باید در همان بخش هزینه شود و از جابجایی اعتبارات و هزینه کرد آن در جاهای دیگر خودداری گردد و بودجه های دانشجویی نیز جز در مباحث دانشجویی نباید هزینه شود.
دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم در این نشست با قدردانی از تلاش استاندار در ایجاد و راه اندازی پارک علمی و فناوری دانشگاه، از اعضای هیئت امنا خواست تا از این پارک بازدید کنند.

در این نشست که آیت الله سلیمانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حسینعلی شهریاری و علیم یارمحمدی نمایندگان مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر باقر کرد عضو هیئت علمی و معاون سابق امور عمرانی استانداری و رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و جمعی از معاونین دانشگاه و روسای دانشکده‌های خاش و سراوان و اعضای هیئت حسابرسی دانشگاه حضور داشتند؛  گزارش حسابرسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال گذشته ارائه شد و در خصوص موارد و موضوعات طبق دستور کار جلسه بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.