صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور
تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور

١٢٨٠نفر به صورت دائم بازگشته اند

تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور

کسب و کار- معاون مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی در خصوص آخرین وضعیت نخبگان ایرانی غیر مقیم گفت: تاکنون ١٢٨٠نفر از آنها به صورت دائم بازگشته اند و اقدام به راه اندازی ٩٣استارت آپ کرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس برنامه ای که از چهار سال پیش در راستای جذب نخبگان ایرانی غیرمقیم داشتیم توانستیم طی ۴ سال نخبگانی را جذب کنیم تا در زمینه علم و دانش فعالیت کنند. وی با بیان اینکه عمدتا این افراد از دانشگاههای برتر بوده اند، عنوان کرد: افرادی که از صد تا چهارصد دانشگاه برتر هستند، بر اساس رزومه انتخاب می شوند و از نظر داشتن شاخص های علمی و فناوری، اقدام در زمینه «های تک»، پتنت خوب و… گلچین می شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: تاکنون ۴هزار و ۷۸۰ نفر از متخصصان و ایرانیان خارج کشور پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ارسال و در قالب سخنرانی، پروژه موقت، پروژه خارج از کشور در ایران فعالیت کرده اند. وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲۸۰ نفر به صورت دائم به کشور برگشته اند. وی با بیان اینکه این نخبگان در قالب شرکتهای دانش بنیان و استارت اپ ادعا فعالیت می کنند،گفت: تاکنون ۹۳ استارت اپ توسط این نخبگان راه اندازی شده است. معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری گفت:به غیر از راه اندازی استارت اپ، ایجاد شرکتهای دانش بنیان، همکاری با این شرکتها،تدریس در دانشگاه‌ها و …از دیگر فعالیت نخبگان غیر مقیم ایرانی در کشور به شمار می رود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.