صفحه اصلی / اصناف / روند کاهشی قیمت انواع میوه ادامه دارد
روند کاهشی قیمت انواع میوه ادامه دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار:

روند کاهشی قیمت انواع میوه ادامه دارد

کسب و کار- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده بود که در ایام محرم و صفر قیمت انواع میوه در سطح بازار کاهش پیدا ‌کند، گفت: قیمت انواع میوه در سطح بازار تا پایان ماه محرم و صفر، اگر ثابت نباشد، رو به کاهش است و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، اسدالله کارگر درباره جدیدترین وضعیت قیمت انواع میوه در سطح بازار با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم، قیمت انواع میوه کاهشی بوده و این روند تا پایان ماه محرم و صفر نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: البته اگر افزایش قیمتی هم در بازار میوه و تره‌بار داشته باشیم، موردی و مقطعی است به گونه‌ای که در برخی از میوه‌ها در یک مقطع ۵ تا ۱۰ روزه افزایش قیمت داریم و سپس قیمت به ثبات می‌رسد یا کاهش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پس از افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در سطح بازار، اکنون با کاهش قیمت آنها که غیرقابل انتظار بود، مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در ادامه دلیل کاهش قیمت انواع میوه در سطح بازار را کمبود تقاضا و عدم برگزاری جشن‌ها اعلام کرد. کارگر با بیان اینکه زمانی که عرضه و تقاضا کاهش پیدا کند، در نتیجه قیمت انواع میوه نیز کاهش می‌یابد، افزود: قیمت موز در سطح بازار تا قبل از ماه محرم به ۱۷ هزار تومان رسیده بود، در حالی که اکنون قیمت این میوه در سطح بازار معادل ۸ تا ۱۰ هزار تومان است که در کل قیمت موز ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است. حدود دو هفته پیش نیز رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌وبار اعلام کرده بود: قبل از ایام محرم به دلیل افزایش برگزاری اعیاد و جشن‌ها، قیمت میوه‌هایی همچون موز، شلیل و خیار که در این مراسم‌ها بیشتر استفاده می‌شوند و مصرف روزانه دارند، افزایش پیدا کرد که بنابر تجربه‌ سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود در ایام محرم قیمت آنها کاهش پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.