صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / علیرضا کریمی: زورم به کاکس نمی‌رسد
علیرضا کریمی: زورم به کاکس نمی‌رسد

این نقره اصلا تبریک ندارد

علیرضا کریمی: زورم به کاکس نمی‌رسد

کسب و کار نیوز: این آمریکایی از جمله کشتی‌گیرانی است که نه بدنش و نه تکنیکش هیچ‌کدام به من نمی‌خورد. کاملاً این کشتی‌گیر ضد من است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, خیلی کم در کشتی دنیا پیش می‌آید که کشتی‌گیری سومین مدالش را بگیرد، اما از گرفتن این مدال خوشحال نباشد؛ حتی اگر این مدال مرغوب‌ترین مدالی باشد که تا الان گرفته است، اما این اتفاق برای علیرضا کریمی در قزاقستان رخ داده. او در مسابقات جهانی قزاقستان به مدال نقره جهان رسید که سومین و باارزش‌ترین مدالی است که تا به حال گرفته است اما با این حال چون به جی‌دن کاکس باخته هیچ حسی نسبت به مدالش ندارد.
البته این فقط علیرضا کریمی نبوده که در دنیای قهرمانی چنین اتفاقی برایش رخ داده است. علیرضا حیدری هم مقابل کورتانیدزه چنین اتفاقی را تجربه کرده است. چندین‌بار به الدر باخت اما بالاخره در المپیک آتن توانست او را شکست بدهد و مدال برنز را بگیرد. علیرضا کریمی هم می‌گوید: «بالاخره یک روز کاکس را می‌برم.»
علیرضا تبریک می‌گویم. مدال نقره جهان را گرفتی.
اصلاً تبریک ندارد. برای من مسابقات با باخت تمام شد. من برای طلا آمده بودم اما نشد. خیلی از این بابت ناراحتم. باید این‌بار شکستش می‌دادم.
به هر حال تو زحمت زیادی کشیدی اما چیزی که می‌خواستی نشد.
باید می‌شد. به هر قیمتی باید این مسابقه را می‌بردم اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که نشد.
اما نشان ندادی که می‌خواهی به هر قیمتی برنده باشی.
همه راه‌ها را بسته بود و اجازه نداد به پاهای او برسم. تلاشم را کردم اما گاهی اوقات نمی‌شود. کلاً با این کشتی‌گیر آمریکایی نمی‌دانم چرا اینقدر راحت امتیاز از دست می‌دهم.
به‌نظر برنامه‌ای برای شکست دادن کاکس نداشتی، در حالی که توقع این بود که بعد از چندبار شکست، این‌بار با روش جدیدی وارد مسابقه شوی.
برنامه‌ریزی کرده بودیم و خیلی هم کار کردیم اما من واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که خیلی مفت و راحت امتیاز از دست دادم. دستان کاکس هم به‌حدی قوی بود که اجازه نداد از دستانش عبور کنم.
به هر حال خیلی حیف شد، واقعاً دوست داشتیم برتری تو را مقابل این حریف را ببینیم.
این برای اولین‌بار نیست که من دچار این مشکل می‌شوم. قبلاً هم بوده‌ کشتی‌گیری که چندبار من به او باختم ولی بالاخره توانستم شکستش بدهم و این را هم می‌دانم که بالاخره یک روزی این کشتی‌گیر را شکست می‌دهم.
برخی عقیده دارند بدن کریمی به کاکس نمی‌خورد یا اینکه زورش به کاکس نمی‌رسد.
این موارد همه هست اما به هر حال یک روزی می‌توانم با پیدا کردن راهی او را شکست دهم. این آمریکایی از جمله کشتی‌گیرانی است که نه بدنش و نه تکنیکش هیچ‌کدام به من نمی‌خورد. کاملاً این کشتی‌گیر ضد من است و همه خصوصیاتش ۱۸۰ درجه با من فرق دارد. این در کشتی برای خیلی‌ها پیش آمده که بدن‌شان به برخی کشتی‌گیران نمی‌خورد.
فکر کنم نوع زندگی و تمریناتش هم با تو فرق داشته باشد.
بله. البته ما هم واقعاً زیاد زحمت می‌کشیم ولی آنها امکانات بهتری دارند و اینها هم می‌تواند به موفقیت آنها کمک کند.
برای رسیدن به فینال هم هیچ مشکلی نداشتی و همه را راحت شکست دادی حتی کشتی روسیه را، اما در فینال نشد.
خیلی آماده بودم. واقعاً خیلی زحمت کشیده بودم اما زورم به کاکس نرسید. تنها مشکلم کاکس است که نمی‌دانم چرا تا این حد مقابل او مفت امتیاز از دست می‌دهم. تا فینال کمتر کشتی‌گیری توانست برایم دردسر درست کند. این نشان می‌دهد خیلی خوب آماده شده بودم اما زورم به این حریف نرسید و شرمنده مردم شدم.
کشتی‌گیر روسیه را هم با امتیاز عالی شکست دادی.
کشتی خوبی بود اما من فاصله زیادی با او دارم.
بعد از مسابقه با خانواده صحبت نکردی؟
نه، واقعاً احساس شرمندگی می‌کنم. نتوانستم با خانواده صحبت کنم. فقط پیام دادم و خواستم احوالی از آنها بپرسم اما روی صحبت کردن با آنها را نداشتم.
به هر حال این اتفاقات در ورزش طبیعی است و همیشه برای ورزشکاران بزرگ هم رخ داده است.
بله، ولی واقعاً زحمت کشیده بودم و می‌خواستم این‌بار جبران کنم، اما نشد. خیلی در اردو تمرین کردم که چطور بتوانم به پاهای کاکس برسم یا اینکه از دستان این کشتی‌گیر قدرتمند رد شوم اما او خیلی حرفه‌ای عمل کرد.
معلوم بود که کشتی‌های تو را خوب آنالیز کرده بود.
به هر حال این در دنیای حرفه‌ای کاملاً طبیعی است.
برای حضور در المپیک برنامه‌ریزی نکرده‌ای؟
بله، می‌خواهم شانسم را برای المپیک امتحان کنم. امیدوارم این اتفاق برایم رخ بدهد.
برای حضور در المپیک باید تغییر وزن بدهی.
حتماً باید این کار را انجام بدهم و این کار را می‌کنم. حضور در المپیک و کسب مدال در این بازی‌ها یکی از آرزوهای بزرگ من است که امیدوارم محقق شود.
کدام وزن را انتخاب می‌کنی؟
باید به تهران برگردم و بعد با مشورت کادر فنی و آقای دبیر تصمیم می‌گیرم.
به کدام وزن المپیکی نزدیک‌تر هستی؟
من ۹۳کیلوگرم وزن دارم. هم برای ۸۶کیلوگرم و هم برای ۹۷کیلوگرم می‌توانم وارد شوم، اما باید بررسی کنیم و ببینیم کدام وزن را کادر فنی تشخیص می‌دهد برایم بهتر است.
۸۶کیلوگرم باید با رفیقت یعنی حسن یزدانی رقابت کنی؟
من رقابتی با حسن ندارم. من رفیق او هستم و این از هر چیزی برایم مهم‌تر است.
روزهای سختی را پشت سر گذاشتی. سر ماجرایی که به‌خاطر قرعه نحس برای تو پیش آمد مدتی از کشتی دور شدی، اما الان به قهرمان مردم تبدیل شده‌ای.
نه، الان فکر نمی‌کنم خیلی کار خاصی کرده باشم. مطمئن هستم اگر طلا می‌گرفتم مورد توجه مردم بود. البته آنها همیشه به من لطف داشتند اما من واقعاً دوست داشتم کاکس را ببرم تا جبران محبت آنها را کرده باشم، اما نشد.
باز هم به رقابت با کاکس فکر می‌کنی یا می‌خواهی دیگر فراموشش کنی؟
کشتی‌گیری بوده که ۳ الی ۴بار مرا شکست داده اما بالاخره یک روز شکستش دادم.
می‌شود اسم این کشتی‌گیر را بگویی؟
نه، حالا نمی‌خواهم اسم ببرم، اما از کشتی‌گیران داخلی بودند کسانی که من ۳ الی ۴بار مقابل آنها شکست خوردم ولی در نهایت با برد از آنها رد شدم.
ولی شاید اگر تغییر وزن بدهی دیگر این فرصت فراهم نشود که کاکس را شکست بدهی؟
نمی‌دانم، این یکی از بزرگترین اهداف من است که امیدوارم یک روز به آن برسم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.