صفحه اصلی / یادداشت و گفتگو / تحریم‌های جدید جنبه تبلیغاتی دارد

کامران ندری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با «کسب و کار نیوز»

تحریم‌های جدید جنبه تبلیغاتی دارد

کسب و کار نیوز- یک کارشناس اقتصادی گفت: تحریم های جدید آمریکا بر بانک مرکزی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

کسب و کار نیوز، کامران ندری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با «کسب و کار نیوز» گفت: واقعیت این است که پیش‌بینی اینکه تحریم‌های جدید چه اثراتی روی بازارها و یا به طور کلی‌تر اقتصاد دارد، دشوار و مبهم است. شاید بعد از گذشت چند هفته و یا یک ماه این اثرات خود را در بازار نشان دهد. اما بر اساس تجارت موجود به نظر می‌رسد تحریم‌های  جدید آمریکا بر بانک مرکزی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و اثر خیلی شدیدی  در بازارها و اقتصاد ایجاد نکند. به طوری که بازارهای نیز واکنشی منفی نسبت به این تحریم، نداشته‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما مسئله‌ای که شاید در آینده دردسرساز شود، رفع تحریم‌ها است. به نظر می‌رسد رفع تحریم‌ها با عنوان و برچسبی که آمریکا بر بانک مرکزی ما به نام حمایت از تامین مالی تروریسم گذاشته، دشوار باشد. چرا که پیش از این نیز بانک مرکزی به همین بهانه تحریم شده بود. از سویی تحریم بانک مرکزی به عنوان حامی مالی تروریسیم می‌تواند به دست کشورهایی که رابطه خوبی با ما ندارند برای قطع ارتباط بهانه بدهد. به عبارتی تحریم‌های جدید بهانه‌جویی‌ها را بیشتر می‌کند و همین ممکن است هزینه‌های ما را بالا ببرد. اما در مجموع به نظر نمی‌رسد اثر تحریم آنقدر زیاد باشد که در اثر آن بازار ها به هم ریزد و یا شاهد تورمی دیگر باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

najafi

عواقب تخصیص ارز به دارو

سرمقاله کسب و کار نیوز – اما پیش از این محدود بود به برخی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *