صفحه اصلی / اسلایدر / بی تفاوتی بازارها به تحریم‌های جدید
بی تفاوتی  بازارها   به  تحریم‌های  جدید

«کسب و کار» گزارش می دهد

بی تفاوتی بازارها به تحریم‌های جدید

کسب و کار نیوز-تحریم‌های جدید آمریکا بر بانک مرکزی این نگرانی را برای خیلی‌ها به وجود آورده که ارتباطات پولی ما با دنیا قطع شود و از این منظر آثار منفی‌ای بر بازار پولی کشور بر جای گذارد. اما کارشناسان این حوزه عقیده دارند، قطع شدن ارتباط بانک مرکزی با سایر نهادهای مالی امکان‌ناپذیر است و تحریم‌ها بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار تیوز، روند کاهشی نرخ دلار و همچنین ثباتی که در بازارها به وجود آمده خیلی‌ها را به آینده خوش بین کرده است.حداقل آنکه پیش بینی می‌شود با اقداماتی که بانک مرکزی انجام داده و کاهش التهابات؛ جریان بازار به سمت نوسانات نمی‌رود. اما تحریم‌های جدید آمریکا نسبت به این پیش‌بینی ها تردید ایجاد کرده است. آیا قیمت دلار بعد از این تحریم‌ها صعودی خواهد شد؟ آیا بازار شاهد فشار و التهابات جدید می‌شود؟ همچنین اینکه فشار بیشتر بر بانک مرکزی چه تاثیری بر اقتصاد دارد؟ از جمله سوالاتی است که در این شرایط نیاز به پاسخ داد.
طبق آنچه کارشناسان این حوزه اعلام می‌کنند، تحریم بانک مرکزی بر نظام بانکی و پولی تاثیر منفی نمی‌گذارد و ازاینرو نباید منتظر افزایش دوباره نرخ دلار باشیم.
وضعیت بازار ارز و قیمت دلار پس از اعلام این خبر نیز این موضوع را نشان می‌دهد. صرافی‌های بانک‌ها روز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده‌ و دلار را از مردم با قیمت ۱۱هزار و ۳۵۰ تومان خریداری کردند که نسبت به روز پنج شنبه تغییر ملموسی نداشته است.
در همین رابطه رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی تأکید کرد: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حدی خالی است.
عبدالناصر همتی طی پست اینستاگرامی اظهار کرد که اگر اینگونه اقدامات می‌توانست در پیشبرد خواسته‌های ظالمانه آن دولت موثر باشد، وضعیت اقتصادی کشور بسیار متفاوت با وضعیت فعلی بود.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: ناکامی‌های مکرر دولت آمریکا در یک سال و اندی گذشته نشان می‌دهد که این تحریم‌ها بی‌اثرتر از هر زمان دیگری شده‌اند و اقتصاد ایران، تاب‌آوری خود در مقابل تحریم‌ها رابه همگان اثبات کرده است.

وی افزود: موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد که خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است.

همتی گفت: خوشبختانه از دوره دور زدن تحریم‌ها به دوره تحریم‌ناپذیری تجارت خارجی عبور کرده‌ایم و وقت آن رسیده که دولت آمریکا از واقعیت‌ها درس بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.