صفحه اصلی / اسلایدر / صف فروش هیجانی در بورس
صف فروش هیجانی در بورس

روز گذشته حقیقی ها بیش از 162 میلیاردتومان از نقدینگی خود را از بورس خارج کردند

صف فروش هیجانی در بورس

کسب و کار نیوز-رشد شاخص بورس طی هفته‌های گذشته فضایی ایجاد کرد که در آن بسیاری به آینده اقتصاد کشور خوشبین شدند. از نظر برخی از مسئولان رشد شاخص بورس حاکی از روند رو به بهبود اقتصاد کشور بود که پیش بینی می‌شد، تداوم پیدا کند. اما وضعیت واقعی شاخص بورس و همچنین بازار سهام طی دو روز اخیر نشان از چیز دیگری دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، از ابتدای سال ۹۸ با روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و دلار و همچنین ورود آهسته نقدینگی به بازار بورس که البته در شش ماهه ابتدای سال نسبتا ادامه پیدا کرد، بازار به نفع بورس تغییر کرد. نقدینگی وارد بازار بورس شد و وضعیت شاخص علی‌رغم کاهش قیمت ها در بازارهای موازی، مثبت شد. اما آیا وضعیت شاخص به همین صورت در نیمه دوم سال هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ آیا این وضعیت نشانه وضعیت خوب بازار و به طور کلی اقتصاد کشور است؟
به گفته برخی از کارشناسان ورود سرمایه سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای به بورس که معمولا رشد هیجانی شاخص بورس را موجب می‌شود، نمی‌تواند مبنایی برای محاسبات ما از شاخص بورس و روند مثبت آن باشد. از سویی برخی معتقدند رشد شاخص بورس به تنهایی حاکی از بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیست و نباید آن را نشانه تغییر اوضاع اقتصادی بدانیم. با این حال کارشناسان بورسی اعتقاد دارند، مدیران بازار سرمایه می‌توانند از رشد شاخص بورس، جهت تقویت بازار و همچنین ارزش سهام سهام‌داران بورس بهره بگیرند.
شاخص کل در بازار بورس هفت هزار و ۹۱۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

براساس معاملات بیش از پنج میلیارد و ۳۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال در ۴۹۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۱۲۱ واحد کاهش به ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۱۹ واحد کاهش به ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز هشت هزار ۸۹۲ واحد کاهش به رقم ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۸۰۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۸۷۶ واحد کاهش داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.