صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / وزیر علوم: پژوهشگران محصول‌های تولیدی را به نام خود ثبت کنند

وزیر علوم: پژوهشگران محصول‌های تولیدی را به نام خود ثبت کنند

کسب و کار نیوز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کپی‌برداری محصولات تولیدی دانش‌بنیان را یکی از آسیب‌های این حوزه برشمرد و گفت: پژوهشگران برای جلوگیری از این گونه سوء استفاده‌ها، محصول‌های تولیدی‌شان را به نام خود ثبت کنند.

منصور غلامی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از واحدهای فناور پارک علم و فناوری مازندران در ساری افزود: همچنین تجاری سازی و اقتصادی کردن تولیدهای پارک‌های علم و فناوری باید به صورت جدی موردنظر این واحدها باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی گفت: با توجه به اهمیت، جایگاه و نقش پارک در تولید ملی و تجاری‌سازی تحقیقات، اطلاع‌رسانی درباره وظایف پارک در موقعیت‌های مختلف می‌تواند بسیار مفید باشد. باید تلاش کنیم وظایف پارک را به سازمان‌ها و دستگاه‌ها معرفی کنیم تا زمینه استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان فراهم شود.
غلامی افزود: پارک‌های علم و فناوری در کشور وظایف بسیار مهم و کلیدی در حوزه کارآفرینی، تحقیقات، تجاری‌سازی و ارتباط دانشگاه با صنعت بر عهده دارند.
رییس پارک علم و فناوری مازندران نیز با تاکید بر لزوم ورود پارک های علم و فناوری به دانشگاه ها گفت: همراهی و همکاری پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها برای تبادل دستاوردهای پژوهشی و علمی و تجاری سازی تولیدات علمی دانشگاه و پارک ها الزامی است.

علی معتمدزادگان افزود: نیاز و درخواست پارک علم و فناوری از دانشگاه تنها تامین زمین است و بقیه امور را خود پارک برعهده می گیرد.

مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و ۱۲ مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند. هم اکنون ۱۱۶ شرکت دانش بنیان در مازندران با تولید حدود ۴۰۰ محصول از سوی این شرکت ها زیر نظر پارک قرار دارند. فضای زیر مجموعه پارک علم و فناوری مازندران نیز اکنون پنج هزارمتر مربع است.
پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خود را با ۴ شرکت دانش بنیان آغاز کرد و اکنون میزان صادرات این شرکت ها به حدود چهار میلیون یورو رسیده است.در حال حاضر ۶ مرکز رشد در شهرستان های ساری، سیمرغ، آمل ، تنکابن و نوشهر فعال هستند که مقرر شد هفتمین مرکز رشد واحدهای فناورانه در بهشهر شنبه هفته آینده افتتاح شود.

وزیر علوم روز گذشته سفر دو روزه اش به مازندران را با بازدید از دانشگاه جامع مازندران در بابلسر و گفت و گو با اعضای هیات علمی این دانشگاه شروع کرد. افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه ، ادای احترام به شهدای خوشنام آرمیده در پردیس آن، بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و گفت و گو با دانشجویان و اعضای هیات علمی و همچنین بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برنامه نخستین روز سفر دکتر غلامی بود.

وزیر علوم امروز سه شنبه هم با حضور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، چند طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرده و با اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی آن گفت وگو کرد. شرکت در نشست شورای اداری مازندران از دیگر برنامه های دومین روز سفر دکتر غلامی اعلام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.