صفحه اصلی / استان ها / نفس جنگل‌های طارم به شماره افتاده است
نفس جنگل‌های طارم به شماره افتاده است

کشف 8 تن چوب جنگلی قاچاق در طارم

نفس جنگل‌های طارم به شماره افتاده است

کسب و کار نیوز : فرمانده انتظامی شهرستان طارم، از کشف 8 تن چوب جنگلی قاچاق در محور گیلوان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که محیط زیست را تهدید می‌کند،‌ زیرا قطع بی‌رویه درختان علاوه بر این‌که نفس درختان را به شماره انداخته است، سبب افزایش خسارات در حوادث طبیعی به‌ویژه سیل می‌شود و سودجویان اغلب مبادرت به قطع درختان حاشیه رودخانه می‌کنند.
بیشتر چوب‌هایی که قاچاق می‌شود شامل چنار، قره‌آقاج، درخت ون و گردو هستند که از مهم‌ترین دلایل افزایش این امر نیز می‌توان به افزایش قیمت چوب و تقاضای بیشتر کارخانه‌های تولیدی به آن اشاره کرد. یکی از شهرستان‌هایی که همواره زمزمه قاچاق چوب از آن به گوش می‌رسد، طارم است تا جایی که امسال شاهد افزایش حدود ۳۰ درصدی قاچاق چوب در این شهرستان بودیم.
جنگل‌های طارم در مناطقی مانند جنگل ارس جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سرداب و … قرار دارد و علاوه بر ارس در این منطقه گونه‌های جنگلی دیگری شامل بنه، بلوط، بادام وحشی، زالزالک، سیاه‌تلو، انار وحشی، نارون، زبان گنجشک، داغ‌داغان و … قرار دارد که بسیار متنوع است. تنوع درختان در شهرستان طارم سبب شده است که چشم طمع قاچاقچیان چوب همواره به دنبال جنگل‌های طارم باشد که مقصد اغلب این چوب‌ها، استان‌های شمالی کشور است.
قاچاقچیان چوب که اغلب برای دست‌یابی به سود کلان اقدام به قطع درختان می‌کنند از این نکته غافل هستند که در نهایت ضرر این کار در آینده نصیب فرزندان‌شان خواهد شد، زیرا زمین بدون درخت در تأمین حیات انسان حرفی برای گفتن نخواهد داشت. تداوم روند قطع درختان در شهرستان طارم در درازمدت می‌تواند منجر به نابودی جنگل‌ها شده و به محیط زیست منطقه صدمات بسیاری وارد کند، لذا مقابله با این امر نیازمند اهتمام بیشتری است.
در همین رابطه فرمانده انتظامی شهرستان طارم، از کشف ۸ تن چوب جنگلی قاچاق در طارم خبر داد و افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه به یک دستگاه کامیون باری مشکوک و آن را متوقف کردند که در بازرسی از خودروی مورد نظر ۸ تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.
داوود مرادی با اشاره به تحویل چوب‌های قاچاق به مراجع ذی‌صلاح، بیان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.