صفحه اصلی / سرخط خبرها / به بنای اصلی مقبره‌الشعرا آسیب وارد شده
به بنای اصلی مقبره‌الشعرا آسیب وارد شده
SAMSUNG DIGITAL CAMERA

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

به بنای اصلی مقبره‌الشعرا آسیب وارد شده

کسب و کار نیوز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام عملیات سامان‌دهی مقبره‌الشعرا نیاز است که امسال حدود 9.5 میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 9 میلیارد تومان هم از سوی شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جواد رحمتی در نشست بررسی آخرین وضعیت سامان‌دهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرای تبریز، با ابراز تأسف از وضعیت فعلی مقبره‌الشعرا، گفت: موضوع توسعه این مجموعه تاریخی بدون توجه به مسائل فرهنگی، تاریخی و معماری و هماهنگی آثار موجود در آن انجام شده، در حالی که مهم‌ترین شرط مداخله در مجموعه‌های تاریخی، داشتن اطلاعات تاریخی کافی است.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین آثار تاریخی موجود مانند امامزاده سید حمزه و ایجاد پیوند بین این عناصر و همچنین محورها، چشم‌اندازها و حریم بصری مجموعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بخشی از ساخت‌وسازها نیز به بنای اصلی مجموعه آسیب وارد کرده است.
رحمتی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه نیز متناسب با حجم عملیات آن نبوده و همین امر موجب طولانی شدن اجرای آن شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی مجموعه که حضور مردم و گردشگران را با مشکل مواجه کرده است، لازم است عملیات سامان‌دهی با اولویت ایمن‌سازی بنای موجود و محوطه‌سازی ادامه یابد و ساخت‌وسازهای جدید در مراحل بعدی انجام شود.
وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، لازم است عملیات سامان‌دهی با اولویت محوطه‌سازی و آماده کردن مجموعه برای حضور گردشگران و مردم ادامه یابد و هیچ هزینه‌ای برای ساخت‌وسازهای جدید صورت نگیرد.
در این نشست پس از تشریح طرح منظر محوطه مقبره‌الشعرا از سوی مشاور طرح، اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص روند سامان‌دهی این مجموعه تاریخی پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.