صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۲۰ درصد کل کسری مخازن آب کشور متعلق به خراسان رضوی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

۲۰ درصد کل کسری مخازن آب کشور متعلق به خراسان رضوی است

کسب و کار نیوز - ۲۰ درصد از کل حجم کسری مخازن آب در سطح کشور معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب متعلق به استان خراسان رضوی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی روز یکشنبه در خصوص این موضوع گفت: در حالی که یک پنجم کسری مخازن آب کشور در این استان رخ داد تداوم فشار مضاعف به منابع آب زیرزمینی پذیرفتنی نیست زیرا منجر به حادتر شدن شرایط می شود.
سید ابراهیم علوی همچنین به وجود ۳۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شهری و روستایی با عمر بالای ۳۰ سال و فقدان تناسب میان حجم مخازن ذخیره آب موجود با جمعیت روستایی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: چنین وضعیتی در کنار روند رو به رشد جمعیت روستاهای واقع محدوده برخی شهرها از جمله طرقبه و شاندیز به میزان ۲۸درصد کار تامین آب شرب را برای مردم با مشکل مواجه کرده است.
وی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی به جز کلانشهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: شرکتهای آب و فاضلاب شهری در مراکز استانهای کشور بطور معمول نقش مهمی در کمک به دیگر شهرهای آن خطه دارند ولی این موضوع در خراسان رضوی به دلیل تفکیک فعالیت سازمانی شرکتهای آب و فاضلاب استان و مشهد از یکدیگر، جایگاهی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه همچنین به تامین آب از چاههای آهکی اشاره و بیان کرد: آب کمی و کیفی برای شهرهای قوچان، کلات و گناباد از چاههای آهکی تامین می شود. مطالعات مربوط به این پروژه شامل زمین شناسی، ژئوالکتریک و مغزه گیری در دست انجام است.

وی گفت: منابع آبی موجود در چاههای آهکی ناشی از نفوذ ذوب برف می باشد و به همین خاطر آب این نوع چاهها کیفیت بالایی دارد.
یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند. ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر از شبکه جمع آوری فاضلاب نیز برخوردارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.