صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شکست آمریکا در راهبرد فشار حداکثری به ایران

شکست آمریکا در راهبرد فشار حداکثری به ایران

کسب و کار نیوز- یک پایگاه خبری آمریکایی، استراتژی فشار حداکثری علیه ایران را شکست خورده توصیف کرد و نوشت: تصمیم دولت ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم ها علیه ایران باعث شده است که به اقتصاد ایران صدمه وارد شود، بدون آن که تغییری در رفتار آن ایجاد شود.

یک پایگاه خبری آمریکایی، استراتژی فشار حداکثری علیه ایران را شکست خورده توصیف کرد و نوشت: تصمیم دولت ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم ها علیه ایران باعث شده است که به اقتصاد ایران صدمه وارد شود، بدون آن که تغییری در رفتار آن ایجاد شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از واشنگتن اگزماینر، در طول سه سال اخیر تهران و واشنگتن از مسیر مذاکرات موثر فاصله گرفته‌اند و دلیل اصلی آن، استراتژی موسوم به فشار حداکثری علیه ایران است که توسط افرادی همچون جان بولتون، مشاور امنیت ملی برکنار شده آمریکا پیگیری می‌شود. با این حال این استراتژی که با هدف به زانو در آوردن اقتصاد ایران دنبال می‌شود نتوانسته است به پیشبرد راه حل دیپلماتیک کمکی کند یا ایران را از پیگیری برنامه اتمی خود منصرف کند.

این یادداشت در ادامه با دفاع از برجام می‌نویسد که اگرچه این توافق‌نامه یک توافق کامل نبود اما برنامه هسته‌ای تهران را محدود ساخته بود و ایران نیز تا پیش از گزارش اخیر آژانس بین المللی اتمی کاملا بدان پایبند بود و حتی از آن مهم‌تر، برجام می‌توانست مبنایی برای بهبود روابط ایران وآمریکا در آینده باشد. توافقی که روابط بین دو کشور را پس از ده‌ها سال دشمنی ارتقا بخشد و ضمن بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی مردم عادی ایران، باعث ارتقای امنیت شهروندان آمریکایی نیز شود.

با این حال تصمیم دولت ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم ها علیه ایران باعث شده است که به اقتصاد ایران صدمه وارد شود، بدون آن که تغییری در رفتار آن ایجاد شود و از سوی دیگر این خطر وجود دارد که تحریم های ثانویه، متحدان واشنگتن نظیر اروپایی‌ها یا چین و روسیه را هدف قرار دهد. راهبرد فشار حداکثری شکست خورده و هیچ دستاورد مفیدی نداشته است.

واشنگتن اگزماینر در ادامه، بهترین سناریوی موجود را بازگشت ایران به میز مذاکره و گوش ندادن ترامپ به توصیه های افرادی نظیر بولتون می‌داند. این پایگاه خبری خروج آمریکا از برجام را یک پسرفت نامیده که باعث انزوای آمریکا شده است.

در انتهای این یادداشت از دولت آمریکا خواسته شده است که با پرهیز از اقدامات شتاب‌زده که منجر به جنگی پرهزینه و بی‌فایده خواهد شد، اجتناب از جنگ و بازگشت به دیپلماسی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.