صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / حمایت از مشاغل خرد روستایی اولویت صندوق کارآفرینی است

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان گفت

حمایت از مشاغل خرد روستایی اولویت صندوق کارآفرینی است

کسب و کار نیوز- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان گفت: حمایت از کسب و کارهای خرد به ویژه در روستاها به منظور تثبیت جمعیت این مناطق از اولویت‌های این صندوق است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رسول شهرکی روز شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات صندوق کارآفرینی امید استان در سمنان، افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبارات روستایی به این صندوق ابلاغ شد که ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های حمایتی و غیر حمایتی  پرداخت شد.

وی بیان کرد: تسهیلات حمایتی به افراد معرفی شده از نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود، به ۳۵ طرح مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال و به ۱۵۰ طرح غیرحمایتی به مبلغ ۳۵۵ میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان، به اولویت صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در طرح های اشتغال روستایی اشاره و تاکید کرد: ضمانت طرح های اشتغال روستایی بخشی از محل اجرای طرح، تجهیزات آتیه نصب، زمین کشاورزی، ملک روستایی، باغ با حدود مشخص، خودرو و تراکتور که سند و قیمت کارشناسی داشته باشد پذیرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر منابع مالی صندوق کارآفرینی امید از سمت دولت تامین می شود، و با اشاره به افتتاح طرح‌های اشتغالزایی در هفته دولت امسال، اضافه کرد: پنج طرح اقتصادی با بیش از ۲۰ میلیارد  و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید سمنان در دو شهرستان سمنان و دامغان همزمان با این هفته به بهره برداری رسید.

شهرکی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی امید استان سمنان برای پرداخت تسهیلات به درخواست های مردمی است،  اظهارداشت: ۱۵ هزار نامه مردمی از طریق سامانه سامد به این صندوق ارسال شد و با بررسی سه هزار و ۵۰۰ نامه به ۶۰۲  نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری در حدود ۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گفته وی، ۳۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات برای ارائه تسهیلات به متقاضیان باقی مانده است.

وی ادامه داد: به چهار هزار و ۱۱۲ متقاضی شناسایی شده از طریق نامه های مردمی در سفر رئیس جمهوری مبلغ ۹۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

شهرکی افزود: یک هزار و ۵۰۲ فقره به مبلغ ۷۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در بحث اشتغال و یک هزار و ۴۲۱ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۷۰ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به طرح‌های تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید، خاطرنشان کرد: طرح‌های امید، زرین یک و دو، و خیرخواهانه از جمله طرح‌های این صندوق به منظور رونق اشتغال در جامعه است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با اشاره به نظارت‌های دوره‌ای بر طرح‌های اشتغالزایی، ادامه داد: این صندوق بر مبنای تفاهم نامه های قبلی و هم افزایی با نهادهای حمایتی همچون بهزیستی، کمیته امداد، اداره زندان‌ها به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند که تسهیلات پرداختی به طرح‌های صفحه خورشیدی به مددجویان کمیته امداد در راستای این تفاهم‌نامه‌ها بوده است.

هم اکنون هفت شعبه این صندوق در این استان فعال است.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.