صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اجباری نبودن تراشیدن موی سر سربازان اجرایی شد
اجباری نبودن تراشیدن موی سر سربازان اجرایی شد

رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا:

اجباری نبودن تراشیدن موی سر سربازان اجرایی شد

کسب و کار نیوز - رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: ستادکل نیروهای مسلح منع اجبار سربازان برای تراشیدن موی سر را به استان های سراسر کشور ابلاغ کرده و هم اکنون این ابلاغیه در استان های سراسر کشور عملیاتی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری روز پنجشنبه افزود: نتراشیدن موی سر در دوران سربازی از مباحث انضباطی است که از سوی ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ شده است. ابلاغ های ستادکل نیروهای مسلح به همه پادگان و یگان ها اعلام می شود و آنها این ابلاغیه ها را اجرایی می کنند.

وی افزود: با ابلاغ اجباری نبودن تراشیدن موی سر سربازان، هم اکنون این ابلاغیه در استان های کشور اجرایی شده است و بر این اساس سربازان اجباری در تراشیدن موی سر خود ندارند.

چندی پیش سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده است ولی با توجه به بررسی های انجام شده و ارتقای بحث بهداشت فردی و امکانات مناسب یگان‌های نیروی مسلح و علاقه جوانان به منظور خوشایندسازی و افزایش جذابیت و نشاط خدمت سربازی بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تراشیدن موی سربازان با نمره ۴ از سربازی حذف شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده دیگر سربازان اجباری برای کچل کردن ندارند و از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.