صفحه اصلی / استان ها / پیش بینی کشت شبدر در ۵۰۰ هکتار از مزارع بابلسر
پیش بینی کشت شبدر در ۵۰۰ هکتار از مزارع بابلسر

پیش بینی کشت شبدر در ۵۰۰ هکتار از مزارع بابلسر

کسب و کار نیوز: در 500 هکتار از زمینهای زراعی شهرستان بابلسر شبدر کشت می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از پیش بینی کشت شبدر در ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
حمیدرضا رحمانی با اشاره به آغاز کشت شبدر در مزارع شهرستان بابلسر، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی بابلسر به کشت این محصول اختصاص یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر تصریح کرد: شبدر یکی از گیاهان با ظرفیت مناسب برای تثبیت ازت خاک محسوب می‌شود که از لحاظ تامین نیاز غذایی دام، کود سبز و پوشش گیاهی دارای اهمیت ویژه‌ای است.
وی با بیان اینکه تاکنون چهار تن بذر شبدر در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، افزود: مقدار ۱۵ تن بذر شبدر برسیم در کارگزاری های توزیع بذر شهرستان آماده فروش است و کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند بذر مورد نیاز خود را تهیه کنند.
رحمانی گفت: این گیاه می‌تواند نیازهای آبی خود را از بارندگی‌های پاییزی و زمستانی تأمین کند و به‌عنوان یک محصول کم هزینه، نیازی به صرف وقت و نیروی چندانی ندارد.
وی افزود: شبدر به علت داشتن خصوصیاتی چون سرعت رشد بالا، تعداد چین برداری زیاد، تولید علوفه زیاد در اوایل فصل، امکان مصرف به صورت تر، خشک و سیلو و حاصلخیزی خاک مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.