صفحه اصلی / سرخط خبرها / مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد
مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد

مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد

کسب و کار نیوز : مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ادامه روند عملیات مرمت پشت بام مسجد جامع ارومیه خبر داد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در جریان بازدید از مسجد جامع ارومیه از ادامه روند عملیات اجرایی پشت‌بام مسجد جامع خبر داد و افزود: «بخشی از اقدامات اجرایی سبک‌سازی پشت‌بام مسجد و ایزولاسیون بخش شبستان و گنبد خانه مسجد جامع انجام‌شده و هنوز ادامه دارد.»
او با اشاره به این‌که ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای این پروژه تخصیص‌یافته است، گفت: «پیش‌بینی می‌شود عملیات مرمت این مسجد تا یک ماه آینده به اتمام برسد.»
مسجد جامع یکی از آثار کهن و قدیمی ارومیه است و در خیابان اقبال این شهر تاریخی قرار دارد. این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع‌شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهربه شمار می‌رود.
برخی از محققان معتقدند این بنا ابتدا آتشکده بوده سپس در قرن هفتم هـجری قمری بر روی آن مسجدی ساخته شد، به اعتقاد این گروه از محققان سبک تزیینات، گچ‌بری‌ها، ستون‌بندی‌ها و طاق‌های مسجد عیناً شبیه به سبک معماری سلجوقیان است.
تاریخ تجدید بنای این مسجد معلوم نیست اما محراب آن در تاریخ ۶۷۶ هـجری قمری ساخته‌شده است. این مسجد به همراه سایر اجزای بافت قدیمی شهر به‌ویژه بازار و راسته‌های آن بارها مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.