صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / مسکن نیروهای مسلح ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
مسکن نیروهای مسلح ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وزیر راه و شهرسازی:

مسکن نیروهای مسلح ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

کسب و کار نیوز- وزیر راه و شهرسازی از ساخت مسکن در قالب طرح خانه‌دار کردن نیروهای مسلح در ۲۶ پادگان ارتش خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمد اسلامی با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری آقا اباعبدالله‌ الحسین (ع) و با تاکید بر ورود همه بانک‌ها برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح، اظهار کرد: زمین‌های در اختیار نیروهای وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای اجرای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و وزارت دفاع  جهت ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، بیش از نصف میزان متراژ زمین‌هایی است که باید در اختیار اجرای این طرح قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها عملیات ساخت به زودی آغاز شود، افزود:‌ برای ۵۰ هزار واحد دیگر در اجرای این تفاهمنامه وزارت راه‌وشهرسازی از طریق ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده زمین‌های مورد نیاز را برای اجرای این کار فراهم کرده و در اختیار اجرای این تفاهمنامه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که در خصوص تشکیل پرونده‌ها نباید تنها به بانک مسکن اکتفا شود، تصریح کرد: سایر بانک‌ها همچون بانک سپه، ملت، پاسارگاد و رفاه برای انجام این طرح وارد شوند و از توان این بانک‌ها نیز بهره گرفته شود تا بتوانیم سهم ۲۰ درصدی بانک‌ها برای تخصیص منابع به اجرای این تفاهمنامه را عملیاتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که اجرای این تفاهمنامه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تلاش وزارت راه، تکمیل واحدهای مسکونی کارکنان نیروهای مسلح طی ۲ سال ۹۸ و ۹۹ است.

اسلامی با اشاره به این‌که ۲۶ پادگان ارتش و نیروهای مسلح مصوبه‌ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران  را برای اجرای طرح‌های تولید مسکن اخذ کرده‌اند گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح مراحل قانونی خود را طی کرده و در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد. مکاتبه با استان‌ها برای تخصیص زمین در اجرای این طرح سریعتر انجام شود. همچنین در شهرهای جدید این آمادگی به طور کامل وجود دارد بنابراین انتظار است تا طی سه ماه پرونده‌های اجرای این طرح در بانک‌ها تشکیل شود.

به گفته وی، اولویت اجرای طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح به اقشار متوسط و ضعیف نیروهای مسلح اختصاص یافته است. بنابراین تلاش می‌شود کارکنانی صاحب خانه شوند که جزو جامعه هدف این طرح (قشر متوسط و ضعیف) بشمار می‌روند. وزارت راه‌ تمام عیار پای اجرایی و عملیاتی کردن طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح ایستاده است. بنابراین انتظار این است تا همکاری گسترده‌تری انجام گیرد و کار عملیاتی دقیق و طبق زمانبندی دنبال شود.

وی یادآور شد:‌  اسامی افرادی از نیروهای مسلح که از تعاونی‌ها زمین و واحد مسکونی دریافت کرده‌اند، قرمز می‌شود و فرم‌های سبز که فاقد مسکن هستند در اولویت قرار دارند. در اجرای این طرح به نقشه‌های معماری توجه شود بدین معنا که معماری واحدهای مسکونی فوق باید از نظر فرهنگ ایرانی اسلامی شاخص باشند و ویژگی قابلیت زندگی در آنها لحاظ شده باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.