صفحه اصلی / اسلایدر / برنامه تحول نظام بانکی برای رئیس جمهور ارسال می‌شود
برنامه تحول نظام بانکی برای رئیس جمهور ارسال می‌شود

وزیر اقتصاد

برنامه تحول نظام بانکی برای رئیس جمهور ارسال می‌شود

کسب و کار نیوز-سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که در جلسه این فراکسیون وزیر اقتصاد اعلام کرده که برنامه پیشنهادی این وزارتخانه برای تحول در نظام بانکی تا آخر هفته برای رئیس جمهور ارسال می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز فراکسیون ولایی گفت: این جلسه با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد که در آن اعضای فراکسیون بر ضرورت ساماندهی بازار به ویژه با توجه به گرانی اجلاس و کالاها تاکید داشتند. همچنین آنها خواستار ارائه توضیحاتی از سوی وزیر درباره‌ی اقدامات انجام شده برای خصوصی سازی ساماندهی گمرک و سازمان خصوصی سازی و الکترونیکی کردن مالیات مطرح کردند.

به گفته‌ی وی، ضرورت برخورد جدی با دانه درشت‌های فرار مالیاتی، مبارزه با مفاسد اتصادی، جلوگیری از حقوق‌های نجومی، نظارت جدی در زمینه خصوصی سازی و جوان گرایی در وزارت اقتصاد به ویژه در هیات مدیره بانک‌ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به توضیحات وزیر اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد تاکید داشت که دولت از ابتدا اهتمام جدی برای انجام خصوصی سازی به صورت واقعی داشته که یکی از آسیب‌های خصوصی سازی مقاومت‌های منطقه‌ای بوده است. همچنین در سالم سازی و فعال سازی در حوزه‌ی خصوصی سازی اهتمام ویژه‌ای داریم. در این رابطه فرایندهای قانون‌گذاری بر اساس روال قانونی انجام شده است؛ البته که نباید در خصوصی سازی چوب حراج به بیت‌المال زد.

وی افزود: وزیر همچنین به این موضوع اشاره داشت که در زمینه واگذاری‌ها تعاونی سهام عام را فراگیر خواهند کرد. همچنین بانک‌ها به تحول اساسی نیاز دارد که برنامه پیشنهادی این وزارتخانه برای تحول نظام بانکی تا آخر هفته به رئیس جمهور ارسال می‌شود. برنامه واگذاری شرکت‌های تابعه بانکها به رئیس جمهور تقدیم شده در زمینه بهسازی هیات مدیره بانک ها حداقل یک عضو از ۵ عضو باید ۳۵ سال سن داشته باشند.

نقوی حسینی در پایان گفت: طبق توضیحات وزیر قانونمندسازی و جلوگیری از فرار مالیات به طور ویژه در دستور کار وزارت اقتصاد است. برای کسانی که فرار مالیاتی دارند جریمه‌های سنگین در نظر گرفته شده است. در همین رابطه در تور انداختن فرارهای مالیاتی و اصلاح نظام مالیاتی در اولویت است. اصلاح قانون مالیات مستقیم تا اواخر مهر برای دولت ارسال می‌شود. در زمینه گمرک هم به تحول احتیاج است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.