صفحه اصلی / اصناف / قیمت انواع عسل‌ تقلبی
قیمت انواع عسل‌ تقلبی

قیمت انواع عسل‌ تقلبی

کسب و کار- معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت:در حال حاضر قیمت عسل با کیفیت مطلوب کیلویی 50 هزار تومان است ولی عسل‌های تقلبی با قیمت 110 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سعادت علی‌نیا درباره تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی ادامه داد: عسل‌های تقلبی پارامترهای خاص خود را دارد و متولی برخورد با این عسل‌های تقلبی بهداشت و درمان است تا با واحدهای فاقد برند، بسته‌بندی و شناسنامه برخورد کند.وی با اشاره به میزان تولید عسل در استان اظهار کرد: در اوایل مهرماه سرشماری کندوهای عسل آغاز می‌شود و بر طبق آخرین سرشماری در سال ۹۷ در استان خراسان رضوی، ۳۳۵ هزار زنبور عسل، ۹۷ کلونی و سه هزار و ۶۱ نفر بهره‌بردار شناسایی شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ حدود دو هزار و ۶۴۷ تن عسل تولید شده که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد و تعداد کلونی‌ها نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۳۹۶ کیلوگرم ژل رویال با قیمت هر کیلو سه تا چهار میلیون، شش هزار و ۴۷۳ کیلوگرم گرده گل، ۸۷ تن موم، هزار و ۳۸۹ کیلوگرم بره موم با قیمت هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان تولید شده است.

علی‌نیا خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در سال ۹۶ در رتبه ۱۴ میانگین تولیدات عسل قرار داشته که در سال ۹۷ این رتبه به عدد ۱۱ رسیده است.وی اضافه کرد: به دلیل ارزش اقتصادی ۱۰۰ برابری گرده‌افشانی نسبت به تولید عسل، ستاد گرده‌افشانی استان راه‌اندازی شده است و قرار است ستادهایی در هر شهرستان فعال شود.معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: تولید عسل تقریبا در شهرستان‌های استان انجام می‌شود اما قطب تولید عسل در مشهد، چناران، طرقبه و شاندیز، نیشابور، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، بجستان و تایباد است.

علی‌نیا با بیان اینکه سرانه مصرف عسل در دنیا ۲۲۵ گرم است، ادامه داد: در سال گذشته ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن عسل در کشور تولید شده است که سرانه مصرف آن ۱٫۱ دهم کیلو است و برای افزایش سرانه مصرف باید بر روی کیفیت و قیمت کار کنیم. در حال حاضر تنها ژل رویال صادر می‌شود.معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: امسال هویت‌گذاری کندوهای عسل نیز در دستور کار است و این وظیفه بر عهده اتحادیه مورد نظر است. با شناسنامه‌دار کردن زنبورداران، تولیدات آنان قابل ردگیری و ساماندهی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.