صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / میانگین هزینه سفر از تهران به شیراز

میانگین هزینه سفر از تهران به شیراز

کسب و کار نیوز -تهران پایتخت سیاسی و شیراز نیز پایتخت شعر و ادب ایران است. با توجه به این که این دو شهر از شهرهای بزرگ و توریستی ایران هستند، مسافرت بین آن ها بسیار گسترده است. همه ساله مسافران زیادی با انگیزه های تفریحی، شغلی یا تحصیلی، از طریق قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی، خود را از تهران به شیراز می رسانند.

کسب و کار نیوز – در مطلب همه چیز در رابطه با معالی آباد شیراز به بررسی یکی از مناطق لوکس شیراز پرداختیم اما بر آن شدیم تا در این مطلب به هزینه های سفر به شیراز بپردازیم. تهران پایتخت سیاسی و شیراز نیز پایتخت شعر و ادب ایران است. با توجه به این که این دو شهر از شهرهای بزرگ و توریستی ایران هستند، مسافرت بین آن ها بسیار گسترده است. همه ساله مسافران زیادی با انگیزه های تفریحی، شغلی یا تحصیلی، از طریق قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی، خود را از تهران به شیراز می رسانند.

تهران

اما همان طور که می دانید، محاسبه هزینه های سفر از جمله دغدغه های بسیاری از افراد است. در این مطلب، میانگین هزینه های سفر بین شهرهای تهران و شیراز را بررسی می کنیم. برای این منظور، باید عوامل موثر بر هزینه های سفر را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آژانس بازاریابی دیجیتال اسپاتنا

روش حمل و نقل

روش حمل و نقل، اولین و مهم ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه های سفر از تهران به شیراز است. راه های زمینی و هوایی متعددی برای این سفر وجود دارد؛ بنابراین شما می توانید همه این راه ها را بررسی کرده و ارزان ترین آن ها را انتخاب کنید. شما می توانید بلیط اتوبوس شیراز را به راحتی به صورت آنلاین تهیه کنید. علاوه بر این، مسیرهای ریلی و هوایی نیز همواره در دسترس شما هستند. در هر صورت، در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نحوه حمل و نقل خود، باید عواملی مانند مصرف سوخت، هزینه عوارض، بیمه و سایر موارد را در نظر بگیرید.

آژانس بازاریابی دیجیتال اسپاتنا

اقامت

بسته به این که سفر شما چند روز طول می کشد، هزینه های اقامت می توانند بسیار متفاوت باشند. نوع محل اقامت از مسافرخانه تا هتل و هاستل می تواند متغیر باشد؛ بنابراین اگر به دنبال محاسبه هزینه های سفر خود هستید، باید قبل از سفر تصمیم بگیرید که در چه اقامتگاهی قصد ماندن دارید. اگر امکاناتی مانند رستوران و یا استفاده از اینترنت، برای شما مهم است، بهتر است که از قبل، یکی از هتل های شهر شیراز را برای اقامت، رزرو کنید.

علاوه بر این، می توانید به صورت آنلاین یا حضوری، مکان هایی مانند آپارتمان یا سوئیت های خصوصی را در طول اقامت خود، اجاره کنید. با توجه به این که شهر شیراز همواره در طول سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است، هتل ها و اقامتگاه های زیادی در سطح شهر وجود دارند که هرگونه نگرانی بابت پیدا کردن محل اقامت را از شما دور می کنند.

زمان سفر

زمانی که برای سفر از تهران به شیراز انتخاب می کنید، یکی از عوامل مهم و موثر در هزینه های سفر شما است. اگر در زمان های پر رفت و آمد مانند تعطیلات نوروز قصد سفر دارید، میانگین هزینه های سفر شما نسبت به سایر زمان های سال، بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است در تاریخ مورد نظر خود، بلیط قطار شیراز و یا سایر مسیرهای حمل و نقل را به سختی پیدا کنید. بنابراین، بهتر است زمان سفر خود را در زمان هایی غیر از تعطیلات پر رفت و آمد تنظیم کنید که نگران رزرو بلیط و یا هتل نیز نباشید.

بیمه

هنگام خرید بلیط هواپیما شیراز، می توانید هزینه بیمه را نیز پرداخت کنید تا در صورت کنسل شدن پرواز، از پروازهای جایگزین استفاده کنید. بیمه ها معمولا در سفرهای زمینی، هزینه کمتری دارند؛ اما بیمه سفرهای هوایی، معمولا هزینه بیشتری را به مسافر تحمیل می کند. بنابراین در هنگام محاسبه هزینه های سفر خود از تهران به شیراز، هزینه بیمه را نیز در نظر بگیرید. اگر نگران کنسل شدن پرواز خود نیستید، می توانید از هزینه بیمه آن نیز صرف نظر کنید.

غذا و نوشیدنی

مصرف غذا و نوشیدنی امری بسیار شخصی و سلیقه ای است.  این نوع ازهزینه ها با توجه به نوع غذا و محلی که از آن جا غذا را خریداری می کنید، بسیار متفاوت هستند. شما حتی می توانید خودتان در طول سفر غذا تهیه کنید تا بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید. در هر صورت، بهتر است که قبل از حرکت از تهران، یک ساندویچ کوچک با خود به همراه داشته باشید تا در طول سفر، مجبور به خرید خوراکی های مختلف نشوید.

هنگام رسیدن به مقصد، انواع رستوران ها و فست فودهای مختلف با قیمت های متنوع در شهر شیراز وجود دارند که با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید غذای خود را از این محل ها تهیه کنید. اگر قرار است در یک اقامتگاه شخصی بمانید، توصیه می کنیم که خودتان نسبت به پخت غذا اقدام کنید تا هزینه ها تا حد امکان کاهش پیدا کند.

تعداد نفرات

آیا شما به تنهایی سفر می کنید یا به همراه خانواده؟ تعداد اعضای حاضر در سفر، عامل مهمی است که بخش زیادی از هزینه های شما را تعیین می کند. با توجه به این که هزینه های خرید بلیط حمل و نقل و رزرو هتل، برای هر فرد به طور جداگانه محاسبه می شوند، می توانید این هزینه ها را در تعداد نفرات ضرب کنید تا میانگین نهایی هزینه های سفر خود را به دست بیاورید.

منبع : آژانس بازاریابی دیجیتال اسپاتنا

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.